• AnnaochHenrik

    080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

    Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

    Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

  • Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • C123
    AnnaochHenrik skrev 2008-07-05 10:04:20 följande:
    Jahaja... Det ska inte gå lätt inte. Ringde frisören igår för att kolla vilken tid vi ska boka (vi bokade bara dag, inte tid när jag ringde). De har dubbelbokat så nu står jag utan både frisör och sminkör med sju veckor kvar till bröllopet! Igår när jag fick beskedet var jag mest gråtfärdig, nu är jag mest trött, det hade ju varit klart mycket trevligare att få reda på det här i februari eller nåt, inte nu när alla går på semester och redan är fullbokade. PANIK!!!(Upprepar tyst för mig själv: Det viktigaste är att vi blir gifta, allt annat ordnar sig, det viktigaste är att vi blir gifta, allt annat ordnar sig, det viktigaste...)
    nej fy vad hemskt! Stackare..hoppas du hittar en ny frisör snart! När jag ringde och kollade med min frisör om även min tärna kunde få tid samtidigt var det nära att det blev fel...dom sa att allt ordnar sig, fick bara sätta in lite extrapersonal eftersom det är semestertider...men vad jag svettades!! Fick sätta hushållspapper i armhålorna när jag pratade med dem. Jag hade tur eftersom det ordnade sig, vi ändrade bara klockslaget från 11.00 till 09.00.
    Hoppas verkligen du hittar någon ny!!! Annars kanske du känner någon professionell person som kan göra hår och make hemma hos dig?? Håller tummarna för dig.
  • Brud 080823

    Vet inte hur jag ska göra. Min mamma har blivit sjuk...hon är jättekonstig.
    Vet inte nu hur det blir med bröllopet om hon inte blir bra tills dess,ingen lust att ha det om mamma sitter och inte är sig själv eller i värsta fall inte kan vara med alls.
    Är såå ledsen...

  • AnnaochHenrik

    brud 080823: Men fy så tråkigt...
    Vet ni inte vad som är fel med henne?
    Hoppas det löser sig för er!

  • Brud 080823

    Nej, läkaren sa först att det kunde vara utbrändhet. Men nu har hon bara blivit värre och värre.

    Vi ska till läkaren igen i morgon.

  • ninnabell

    jag har tappat lusten helt just nu....jag har ställt undan alla saker som jag pysslat med och vill inte ens titta på det....när det strulade till sig med klänningen så gick liksom proppen ur....det har vart mycket sista veckan....först detta med min dotter och så klänningen.....ska låta allt vara ett tag och hoppas att jag får lusten tillbaka

  • C123

    vi har precis börjat med bordsplaceringen, och det är extrem svårt! Jag vet ju hur man placerar traditionellt sätt vid honnörsbordet, men sen då?? Jättesvårt!! Har ni andra börjat på bordsplaceringen?

  • Hofsan

    Halloj! Im back.
    Igår blev jag hippad! Helt super var det.
    Började med att jag stod i sovrummet här hemma och skulle klä på mig och så kollade jag ut i trädgården och då går det någon i en ful morgonrock vid vår damm och lyfter på stenarna! Jag skriker till Daniel att det går nån i trädgården!
    Personen kommer närmare och har en jätte ugly mask på sig huuuu.
    Då började jag fatta att det nog var min möhippa och ett par sekunder senare så stormade 10 vänner in.
    Det blev givetvis på med fula kläder, jätte stora lösögonfransar osv.
    Vi åt en lunch(pajer mm som tjejerna hade ordnat)
    Sedan bar det av i en barnsits på cykel! till chokladprovning där jag bor och vidare in till Malmö där vi sjöng in en skiva(jättekul jag gillar att sjunga)och så varvade vi ner i en park med fika, spelade laserdoom, brottades i sumodräkter(som vi garvade!)
    Hade lite dusch o relax innan det var dags för ny utstyrsel. Fick en skylt runt halsen där det stod att jag skulle köpa kyssar(gud tänkte jag, jag som hatar sådant!) men jag fick ju göra dem till lags så det blev en del slantar iallafall
    Kvällen avslutades med god middag och goda drinkar!

  • AnnaochHenrik

    Hofsan: Det låter som en alldeles underbar möhippa! Jag ser fram emot min egen med skräckblandad förtjusning, tror att det smäller antingen nästa helg eller första helgen i augusti,vet att grabbarna hade de datumen i åtanke för svensexa i alla fall!

    ninnabell: Jag tycker att det där med orken och lusten evrkligen går i vågor, och det måste kanske få göra det också? Snart är det nog roligt med bröllopsplanering igen för dig!

    C123: Vi tror att vi är klara med bordsplaceringen... Tyckte också att det var svårt, men vi la alla korten i högar, typ "hans släkt" "min släkt" "gemensamma vänner" o.s.v. och så försökte vi få med någon från varje hög vid varje bord. Det funkade bra för oss!

    Vi var på middag hos sambons föräldrar i lördags, och tittade i deras bröllopsalbum från -79... Helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle vilja titta på hennes slöja, så hon sprang upp på vinden och letade reda på den... Och den är himla fin, så helt plötsligt ska jag nog ha slöja! Det känns som en fin gest att få återanvända den, och så är det ju bra om jag inte hittar någon frisör, att jag täcker över håret med en slöja, hehe

  • Miss Blue

    Hofsan: Låter som ni hade skoj!

    Anna- Vad tråkigt med frisören!! Typiskt med 7 veckor kvar, inte superlätt att hitta någon?
    ÅH vad kul med en "gammal" slöja!! Jag ska oxå ha slöja, tyvärr har jag inte kvar min mammas (lekte sönder den...) det hade varit superkul att ha den, men nu får det bli en ny istället!
    Håller tummarna att du hittar en frisör!!!!

    ninnabell - känner igen känslan. Jag hade ett break ett par veckor när jag bara struntade i allt pyssel. Nu har jag fått nytändning och igår satt jag och sydde 7 löpare utav lakan (måånga meter blev det!! 7x240meter) och sydde ett tyg till korgen vi ska ha rispåsarna i- pimpade den helt enkelt! Känns superbra att ha det klart!!!

    Brud 080823- tråkigt med din mamma, hoppas att det löser sig!

    C123- vi är klara med vår bordplacering. Vi har ändrat ett par gånger men nu känns det bra! Vi har inte ett traditionellt honnörsbord med våra föräldrar utan vi sitter med vår marskalk, två tärnor och vår son. Vi valde att göra så eftersom svärfar inte är i livet och detta kändes bättre.

    Imorgon kommer min ena tärna och vi ska sitta och klura ut lite roliga gästpresentationer, och hon skulle ta med hela sin outfit så jag skulle få se (har sett delarna för sig men inte ihop). Och på onsdag ska jag prova hela MIN outfit med klänning, slöja, underkläder och skor!! Spännande!!!
    I lördags var vi i Södertälje på Torekällsberget och då kom det ett brudpar och skulle fotograferas, det var kul att se! Och jag börjar faktiskt bli lite pirrig nu - iiihhh det närmar sig med stormsteg!! Vad har vi gett oss in på?!?!?!?!?!?

  • LLJÖ

    Vi beställde vår tårta i söndags, den är helt fantastiskt god (hallonmousse och vit chokladmousse)och stället vi köper från - RC Chocolat i Sigtuna - är en av de trevligaste ställena jag varít på. Så tevliga och service-minded! Dessutom väldigt prisvärt för en så speciell tårta, 45 kr/bit, att jämföra med det dubbla inne i Sthlm om man ska ha samma typ.

    Har ni andra bestämt vilka blommor ni ska ha i er bukett? Jag vill ha vitt, men inte bara rosor och inte en hårt bunden bukett. Jag funderar lite på att blanda rosor, kallor och hortensia typ (där namedroppade jag alla blommor jag kan...) Tror ni det fungerar eller har ni andra tips?

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D