• stinakina

Vigselprogrammen blir inte av! :-(

Idag fick vi brev från prästen, han går på semester och återkommer den 20 juli.DÅ ska han höra av sig ang vigselövning och samtal...

Vi har ju en massa funderingar ang musiken tex, vad kan vi ha? är det ok med de önskemål vi har? kan kantorn spela dom ? kan kantorn spela det solisten ska sjunga? (kantorn är gift med prästen)

Vi gifter oss ju den 9 aug, det ger oss OK, tre veckor att fixa till vigselprogrammen..men jag hade ju världens planer på hur de skulle se ut (lika omslag som inbjudan och festprogrammen tex), en kollega till M2B har fixat jättemycket med festprogrammen, gjort varje blad i häftet såååå vackert, han skulle även hjälpa oss med vigselprogrammen...men även han har semester, han ska tom till syd afrika...*suck*
    Vi kommer ju inte hinna göra dessa....

Men men...antingen struntar vi i det, eller så får vi göra en enklare variant...

Såg nån bild här inne på BT att någon gjort "rullar" och knytit band runt om...det kan ju vara en ide,OM det nu blir så att vi får panik-skriva-ut ett vigselprogram på vanligt vitt papper, men med fin text förstås (det är typ det vi klarar av)

Ååååh...attans präst...hålla på och ha semester när jag ska gifta mig`??? *fniss*

• Svar på tråden Vigselprogrammen blir inte av! :-(
  • Sommargrönt

Har ni ringt prästen och berättat att ni skulle behöva få musiken godkänd så ni kan göra vigselprogrammen? Han är säkert tillmötesgående och kan hjälpa er med det ni behöver veta redan nu...

• JosieAdde

Äh! Det tar MAX en timme att skriva ihop själva programet om ni bara förbereder allt i ett dokument. Vilka låtar är ni osäkra på? Ha en alternativ låt till varje så kommer det inte bli några problem!

• grabbarna

ska kantorn också ha semestern exakt då? för det är väl kantorn ni borde prata med eg och inte prästen när det gäller musiken

• FruRålin080808

Jag hade redan gjort en förlaga till våra vigselprogram när vi träffade prästen och gjorde bara några enstaka ändringar. Går det inte ringa eller maila kantorn ang era låtval och se vad han/hon tycker. Vår präst verkade glad över att vi funderat så mycket på vilka psalmer och sånger vi vill ha. Vad gäller själva vigselgudtjänsteb står ju ordningen i psalmboken så jag skrev bara av den. Lycka till!

• stinakina

Ska försöka svara er alla i ett inlägg:

Nej, vi har inte ringt prästen, men på måndag har han ju semester (och jag vill verkligen inte ringa och störa då)

Programmet har vi mer eller mindre klart MEN...han som ska skriva ut det är i Sydamerika (jag skrev sydafrika, det är fel)på semester då...i slutet på juli.
    Sen är det ju ett himla pill med band och klister och gud vet allt...det tar tid, det har jag märkt nu när vi gjort festprogrammen!

Kantorn är gift med prästen...jag förutsätter att de är på semester samtidigt (de åker säkert till sina hemtrakter, han har nyss börjat i denna församling)

Men annars då...vad tycker ni om att vi själva skriver ut ett vigselprogram på ett enkelt A4, rullar ihop dem och knyter ett band runt om?? blir det "frattigt" tro??

• Cajjo83

Vi har också "bara" tre veckor på oss, no problemas, det fixar ni!
    Lycka till!

• swordfish

Vi bestämde med prästen igår, 2½ veckan innan - whats the problem? man kan ju förbereda något, och sen bara korrigera det, som någon skrev, man vet ju vigselordningen, sen kanske prästen bara har någon korrigering. Psalmer kan säkert kantorn spela vilken som?? ni ska välja två st. Ang solosång har jag ett tips, som jag ska göra, bara skriva ordet Solosång i vigselprogrammet. Dels har jag bara bestämt den ena, av två, sen tycker jag det kan vara en överraskning för gästerna vilka låtar vi valt som solosång!

• Pumpkin

Vi kör utan vigselprogram, ser hellre att gästerna fokuserar på oss än något vackert vigselprogram

• Aleta

Vi ska i och för sig vara utomhus, men vi tänkte göra en stor tavla med vigselprogrammet på så att de som är intresserade kan gå och läsa.

• stinakina

Saken är den att vi inte har nån skrivare, allt papper skriver M2B ut på jobbet, det är hans kollega som fixar detta då han är jätteduktig att fixa med sånt(han har tex gjort våra vinetiketter, som finns i mitt galleri btw)
    Den 20 Juli(samt före och efter) är kollegan på semester, M2B likaså....alltså DÄR har vi problemet!!

Min blivande kan ju åka dit och hastigt skriva ut något vi själva knåpat ihop här hemma, men det blir ju inte lika fint som när kollegan gör det!

Där för funderar vi på om vi bara ska ha ett enkelt vitt papper som vi då rullar ihop...

Men Pumpkin...håller med dig...vi skiter i det kanske, bättre att lägga focus på oss...

• Zozo

Vi hade inte heller ngt vigselprogram och vi blev gifta ânda

• maja hed

Det är samma för oss prästen ringde och sa nu går jag på semester och vi kan inte ses förren 7 aug, vi gifter oss deb 8 aug. Så i natt började madrömmarna om vigseln, vaknade helt svettig i natt.

• CaCC

Vi kommer inte lägga något krut på våra vigselprogram, de åker väl bara i papperskorgen efter ändå. Lägg energin på nåt annat i stället.

• lillP

Det var en bra idé Min h2b vill inte ha vigselprogram, så då kan ju det vara en kompromiss.

Aleta skrev 2008-06-20 07:12:42 följande:
    Vi ska i och för sig vara utomhus, men vi tänkte göra en stor tavla med vigselprogrammet på så att de som är intresserade kan gå och läsa.
  • blommisen

ni behöver ju inte ha vigselprogram men om ni nu så gärna vill det så hade jag faktiskt inte lagt ner så mycket tid, pengar på dom för dom kan glömmas kvar, kastas och så.. skriv ut på vanligt vitt papper. och glöm inte att göra extra för det kan ju komma fler som ni inte bjudit

• Aleta
    lillP skrev 2008-06-20 10:12:24 följande:
    Det var en bra idé Min h2b vill inte ha vigselprogram, så då kan ju det vara en kompromiss.
    Återigen byter vi idéer
  • 20080301

Vi hade inte heller några vigselprogram.

• EmmaCaroline

Vad var det för vigselprogram som bara har ett snöre runt? låter enkelt och fint.

Svar på tråden Vigselprogrammen blir inte av! :-(