• Paeonia

Snittar som går att göra dagen före?

Har försökt leta igenom gamla trådar men det står sällan om de klarar att tillverkas dagen före.

Jag vill ha tips på enkla snittar (ej med tunnbröd för det har vi redan). Ej heller med lax eller tonfisk. Gärna grekinspirerat .

Ge mig recept!

• Svar på tråden Snittar som går att göra dagen före?
  • Ilbäcksan

Jag hittade en bra grej, inte snittar kanske direkt, men... Du tar coctailtomater och gör ett snitt i botten, ta ut allt innanmäte, gojsa ihop en blandning av fetaost och basilika och tryck in i tomaten. Jag tänkte även blanda i hackade oliver *mums*

• Garonne

Vi tänkte nog göra tapenad (stavas det så?) och ha på brödbitar, eller små crostinis. Tapenaden går ju att göra dagen innan och det tar ju inte lång tid att bara slaffsa på en klick på brödet.

• Paeonia

Tomaterna lät ju fiffigt och lite kul, ska kanske testa några redan i kväll.

Tapenade älskar vi . Den går ju även att köpa färdig, man kanske då kan låta den rinna av så den inte är så oljig?

Fler!!!

• Ab fab

i Grekland är man ju små ostpajer gjorda av en typ av smördeg och fetaost. Tiropota tror jag det heter. Att göra minipiroger fyllda med en blandning av fetaost, keso och oliver tror jag skulle funka. De behöver ju inte vara varma

• FruRålin080808

Vad är tapenade? Tänkte tipsa om smördegsknytten med vitlöksost...Mums!

• wienna

Vi ska göra mini-quiche i förväg och frysa in. sedan är det bara att ta fram dem dagen innan, och medan man tar fram bubblet ur kylen så skjutsar man in dem i ugnen ett par minuter. Vi ska ha vanliga och så med spenat, cocktailtomat och fetaost.

De är ca 3-4 cm i diameter, precis en lagom munsbit.

• Paeonia

Tapenade är en slags röra som består av fint hackade oliver, kapris, olivolja och gärna sardeller. Det är mycket gott

Tack för alla tips! Det vattnas i munnen !!!

FruRålin080808 skrev 2008-06-19 11:32:20 följande:
    Vad är tapenade? Tänkte tipsa om smördegsknytten med vitlöksost...Mums!
Svar på tråden Snittar som går att göra dagen före?