Dekoration på moussetårta?
Nu har vi bestämt oss för att ha moussetårta på bröllopet, men vi vet inte riktigt vad man kan ha för dekorationer på...
Vad har ni andra haft, eller ska ha??
Nu har vi bestämt oss för att ha moussetårta på bröllopet, men vi vet inte riktigt vad man kan ha för dekorationer på...
Vad har ni andra haft, eller ska ha??
Våran kommer att vara dekorerad med frukt.
Vi ska ha kladdkakebotten med citronmousse. Det blir ingen bröllopsdekoration.
okej, jag vill nog gärna ha typ marsipanrosor.. går det?
Det borde väl intevara några problem. Vad ska ni ha för moussetårta? Kommer den vara klädd med någonting?
som jag förstod det var det chokladbotten med hallonmousse och gelé ovanpå..
går det att klä dem?
Nja, då är det nog nåt liknande det vi ska ha. Tänkte ifall det var typ en marsipantårta med moussefyllning. Men det borde ju gå att dekorera med marsipanrosor, om dom inte blir slaskiga av moussen. Vi fick ha levande blommor om vi ville.
riktiga blommor
frukt och bär
marsipanrosor går att ha på om man har en skyddande tex chokladplatta under
Det går inte att smälta choklad och ringla/spritsa ut två hjärtan som går lite omlott eller dyl.?
Annars kan ni ha sugerpaste på om ni lägger smördeg emellan. Då kan ni göra vad som på tårtan. Vi komme rha moussetårtor med sugerpaste.
Tack för era svar!
Tror nog att det blir marsipanrosor ovanpå tårtan, med typ en chokladplatta under...
Tipset med spritsade chokladhjärtan ska jag nog kolla med konditorn om det går att fixa!
Ett tunt lager med frukt-/bär- eller vingelé tycker jag passar bäst ovanpå. Sen dekorera med färska bär, frukter eller blommor. Rullar av choklad, alternativt spritsade figurer är också snyggt.
Har ni några gäster som är vegetarianer så tänk på att mousse innehåller gelatin (görs av gris).
Vi ska ha vit marsipan på moussen sen ska det dekoreras med små hjärtan längs kanterna och sen riktiga blommor på tårtan, samma som jag har i buketten.