• Liljjan

Möhippa för min mamma!!

Heeej!
    Min mamma ska gå och gifta sig på gammla dar :)
    Hon har hittat mannen i sitt liv..
    Underbart tycker jag!!
    Dom planerar att gifta sig nu i sommar, i Köpenhamn.
    Sedan åker dom vidare där i från på semster.
    Det bli bara dom två i kyrkan. Men jag+familj och mammas bästa vän planerar att åka ner och vara med på bröllopet.

Men nu så här innan vill vi ju så klart fira henne med en möhippa. Men har absolut INGEN aning vad man kan hitta på?
    Vill ha så mycket tips och ideer som det bara går =)
    Önskar en lugn och liten möhippa, kan tänka mig att vi blir mellan 10-15 personer..
    Vi bor i en liten by (Hallstahammar) men visst kan man hitta på en heldel här med.. plus att kan ta oss in till stan (Västerås) väldigt lätt..
    Har läste lite olika tips -spela in skiva, gocart m.m.
    men det känns lixom inte så rätt till min mamma!!

TAck! Kramar Lina

• Svar på tråden Möhippa för min mamma!!
  • Mikabella

Varför inte hyra in en kock från någon lokal resturang. lag god mat tillsammans. Hitta någon som är duktig på dryck och ha en passande vinprovning till maten. Chokladprovning? Det hade min mamma älskat...O sen skulle hon nog faktiskt viljat åka in till "stan", dansat o druckit lite coctails

• Liljjan

Mikabella... Tack för så snabbt svar =)
    Låter ju jätte mysigt med att hyra in en kock..

• Mikabella

Kom på en till sak...Varför inte börja dagen med en makeup kurs på exempelvis Makeupstore? Finns väl en Makeupstore i Västerås tror jag Kan ju be om en snygg make som hade passat till bröllopet? Man kan ju inte var så många, men kanske 3-4 närmaste o mamma. Resten av hippan kan ju fixa en mysig picnic under tiden

• FruRålin080808

Kanske kan man börja dagen med litet spa för din mamma...
    Mikabella har många bra tips=) Önskar att du fixat min hippa;)

• Mikabella

Hihi tack Jag älskar att fixa med överraskningar. Ställer gärna upp som tärna om ni förnyar löftena eller så

FruRålin080808 skrev 2008-06-17 17:59:17 följande:
    Kanske kan man börja dagen med litet spa för din mamma...Mikabella har många bra tips=) Önskar att du fixat min hippa;)
  • Liljjan

Träffade mamma igår kväll och vi kom in på möhippa.. Hon ville ABSOLUT inte ha nåt sånt sa hon. Så nu kommer det bli en lugn o liten möhippa. Blir nog SPA på dagen och middag senare... =)

Några tips på hur och vilka man bjuder in??

• minney

Om det hade varit min mamma, hade jag bjudit in hennes systar (om hon hade haft några), vänninor, kanske några jobbar kompisar och hennes döttrar så klart!

Skriv en skriftlig inbjudan med ungefärlig kostnad per person, vad som ska ske under dagen, osa, och vart dom kan ringa.

Lycka till

Svar på tråden Möhippa för min mamma!!