• MulleNuh

Jag behöver verkligen hjälp! Ekonomin.

Vi är förlovade sen ca 7 månader. Jag vill att vi gifter oss och jag har tänkt fria isf, men det går ej pga ekonomin nu. Vi ska spara till en STOR kontantinsats till hus. Så det jag behöver hjälp med är ideér till BILLIGT bröllop! Då pratar jag om typ MAX 10 tusen!

Går det? Eller måste jag snällt vänta i flera år?

• Svar på tråden Jag behöver verkligen hjälp! Ekonomin.
  • Sommargrönt

Allt går. Ett bröllop är ju gratis i grunden, dvs det kostar ingenting att gifta sig. Alltså kan ni välja precis hur mycket det ska kosta!

• MulleNuh

Jo visst, men LITE "bröllopigt" vill jag ju ha!
    Jag är ju trots allt tjej med drömmar!

• Nice08

Hmm.. en klänning kan man juh köpa billigt. Å ännu billigare blir det juh om man inte har en riktig bröllopsklänning.
    Hittade en jättefin från VILA som kosta 500. Å middagen kan man juh önska sig i bröllopspresent. Att alla får betala för sin egna middag.
    Det dyraste är väl ringen om man vill ha en dyr.. :) Annars behöver det inte kosta massor.
    Min brudbukett tror jag skulle ha kostat cirka 700 här hemma i sverige.

• MulleNuh

jag har ju också tänkt att ist för att få en massa "onödiga" presenter så kanske man bara kan önska sig en liten summa pengar ist?!
    Det borde ju också va skönare för folk att ge lite pengar ist för att springa runt o hitta nån present som vi KANSKE vill ha/behöver?

Då får man ju in halva kostanden.

Vad tror ni om det?

• chamor

Absolut går det! Känner ett par som sydde klänning själv(kan man inte sy finns det för typ 1000-2000 på blocket). Karln kan ha en fin kostym som han kanske redan har, eller lånar av bekant. Det svåra är ju maten men paret jag nämnde hade bara tårta och kakor men en jättetrevlig fest, men enkelt! De släppte inbjudan 2 veckor innan så folk hade väl inte så mycket förväntningar. kan tilläggas att alla bodde i samma by så alla kunde komma med kort varsel!

Men annars läste jag om några som önskade sig bröllop av sina gäster! Presentlistan här på BT är ju PERFEKT! Folk kan gå in och bocka av som de vill men istället för att önska sig materiella saker kan man önska sig en frivillig fotograf för dagen, en florist, lägga ut tex olika bufferätter som några matmammor kan tänka sig att dela på... Så allt går! Kärleken övervinner allt! Väldigt skönt att slippa all hysterin kring bröllopet också! Om man specificerar vad man vill tex brudbuketten så eller bara ev färgtema så blir det nog bra ändå!! Lycka till!

• Aleta

Jag ska plocka blommor till min bukett.

Gör en lista på vad du vill ha med för inslag, antal gäster osv och börja sedan med budgeten.

Folk här på BT kan säkert komma med jättebra tips om du har en specifik fråga typ:
    Var kan jag hitta en klänning för 500:- ? osv.

• MulleNuh

nu har jag iaf fixat 10 tusen.. Min pappa gav det till syrran när hon gifte sig, så jag frågade om vi skulle få samma och frågade också om vi kunde få det INNAN. Självklart sa han.
    En liten start iaf..
    Och så får jag troligtvis det av mamma också..

• Aleta

Då fixar du det!
    Planering, planering och inte en massa onödigt småjox, det blir snabbt dyrt.

• MulleNuh

haha det viktigaste är ju att killen min säger JA först! haha annars kan det bli ett väldigt ensamt, MEN BILLIGT bröllop!

Aleta skrev 2008-06-17 10:11:25 följande:
    Då fixar du det!Planering, planering och inte en massa onödigt småjox, det blir snabbt dyrt.
Svar på tråden Jag behöver verkligen hjälp! Ekonomin.