Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Spettekaka, när/hur?

Men varför inte bjuda på Spettkakan som den är gjord för från början som tårta.. fast med tårta *hoppas du förstår hur jag tänker* Alltså du serverar den ihop med tårtan

Så tänkte jag ivarje fall göra med vår (är också ifrån skåne). Vi tänkte servera den ihop med tårtan så folk kan ta en bit spiddekaga och en bit tårta

Från början var ju spettkakan en tårta som man hade när man firade någon

Ot : Whiiee vi är några stycken skåningar som bevarar det skånska på vår bröllopsdag

Jag ber nog min tärna köpa med sig ifrån malmö hehe

men köper ni i "tårta" eller i längd? Jag tycker iofs de är snyggast i Tårta.. men sååå svårt att skära

Lunia skrev 2008-06-16 18:32:02 följande:
    Så tänker vi också göra Är också skåning och min farmor köper den till oss. Vi beställer fån kivik, var beställer ni i från?Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-06-16 16:47:39 följande:

Lunia Aaaahhhaaa Då får jag säga till min tärna att köpa det om jag inte köper det nu när vi åker ner *S*

Hmm jag satt och funderade på det tidigare idag och jag funderar på om vi inte också ska ha den ihop med tårtan och sedan låta den vara framme till Godis buffén.

Kazoloz whiiiee (läste orden hiiimmmaa) hihi

Flora82 Det kan bli för sött men samtidigt så kan det vara gott att få upp sockerhalten hehe

Tänk bara på att det är inte alla som tycker om smaken så ni har något annat alternativ

Lunia inte jag iheller Vi köpte med oss när vi var nere sist och bjöd marskalken på det.. Han tyckte det smaka fisk(!!??) hihi

Lunia *S* jadu ingen aning *S* hehe Men jag skrattade rakt ut.. hehe..

Svar på tråden Spettekaka, när/hur?