• EnaOline

Stolsöverdrag!

Hej ni alla där ute!
    vi har otroligt fula stolar i lokalen och måste göra något åt saken. Så då tänkte jag stolsöverdrag, typ köpa billiga vita lakan och sy? Eller bara ha tyg över stolen och sen knyta ett brett band runt om? Ge mig tips tack! Mönster på hur man syr stolsöverdrag eller visa mig foton på era..?

Tacksam för all hjälp jag kan få..!

• Svar på tråden Stolsöverdrag!
  • gottelina

Vi har precis samma problem. Jag tänkte bara klä stolsryggarna med antingen färdiga örngott (har testat om det går då jag var på linedancekurs i just den lokalen. Gissa om folk undrade vad katten jag sysslade med... ) eller så syr jag av billiga lakan från ikea. Jag tycker det räcker att klä ryggarna. På sitsarna har man ju bara rumpan och ingen jag känner har ögon där . Innan dess är stolarna inskjutna under bordet.

• niki3

Hej tjejer, det finns jätte fina på köp och sälj och hyra så slipper ni så mycket besvär ))lycka till

• EnaOline

emmacaroline tror du? men vad ligger frakten på??
    gottelina, smart med örngott!

• gottelina

Problemet för min del är att ryggarna på stolarna är lite lägre. Frågan är om det inte ser konstigt ut om man kränger ner dem och så rullar tyget sig liksom där sitsen tar vid?

• Caramell

Jag har köpt billig spets från IKEA (Britt, 7 kr/m) och kommer klippa remsor och knyta tyget runt våra fula mintgröna (!!) stolar. Det fiffiga med spets är att man inte behöver fålla utan det är bara att klippa till rätt bredd och sen är det klart. Spetsen är 145 cm bred, så det bör räcka att göra en knut bak på stolsryggen och ändå ha lite "häng" kvar. Ska ev köpa blommor och sticka ner i varje knut, men vi får se hur långt budgeten räcker. Fast med tanke på hur billigt jag kom undan med att köpa från IKEA så bordet det ju bli massor med pengar över??!

• EnaOline

jag kunde dock inte se videon..? hrmm..?

• EnaOline

jag kunde dock inte se videon..? hrmm..?

• slilja

Jag kommer att sälja de jag har sytt efter den 2 augusti. Ca 90 st
    Sydda av oblekt lakarnsväv från IKEA.
    Vill någon köpa de så säg till.

• EnaOline

jag behöver 8 stycken bara vad säljer du dem för?

• EnaOline

eller vill du sälja alla 90 tillsammans kanske?

• EnaOline

och oj.. hehe efter den 2:a augusti är jag nog ganska gift kom jag på! *virrpanna*

• 2121

Min man och jag syr egna stolsöverdrag till ca 90 stolar. Var i Kinna och köpte tyg snor billigt och min man är ju duktig på att sy så.. efter 16 augusti så är de lediga om någon behöver!

• Mrs Van Derkamp

Ni som syr egna stolsöverdrag,vad har ni för mönster till dom?Eller kan ni förklara hur ni gör?

• FrökenHoppsan

Jag syr också egna! KOlla bild i mitt bildgalleri!

Svar på tråden Stolsöverdrag!