Inlägg från: furillen |Visa alla inlägg
  • furillen

    julibrudar vart är ni?? Tråd nr 2

    jag tänkte nog också köra ganska neutralt, fast festigt! mera grund + mera runt ögonen och så. ska ju liksom passa utomhus på dagen + till fotografering (kameran äter rätt mycket smink..) + fest på kvällen. men jag hoppas att det ska bli bra. ska antingen köra gammelrosa eller guld.

  • furillen
    Malllis skrev 2008-06-17 21:49:44 följande:
    Idag har jag hämtat vigselringen. Är verkligen jättenöjd. Känns skönt.Nu börjar allt bli klart här. Gjorde precis klart en beställning på en av mannens morgongåvor. Nu är det bara att vänta.
    vad blir det för morgongåva?

    åh, jag har inte bestämt ring än... måste verkligen göra det nu!!!
  • furillen

    fan jag är så förbannad på mig själv!!!!!!! åkte glatt för en sista provning och för att hämta min brudklänning som varit på justeringar hos en sömmerska. allt var tipp topp.. tills jag skulle betala.... 5500 skulle hon ha!!!!!!!! det är mer än vad klänningen kostade!! (4700)
    det är fan helt sjukt! men såklart mitt eget fel som inte kollade det innan, men jag var liksom helt säker på att det skulle ligga inom min budget. tänkte att det kan ju absolut inte kosta mer än 3000 så det är inga problem. men fan 5500!!!! det är ju mera än vad många klänningar kostar! så nu är jag helt pank och fick låna pengar av mamma som var med.
    sjuuuuuuukt dyrt misstag. och också är jag så arg att jag gjorde massa dutt bara för fint, broderingar och sånt. om jag bara låtit henne sy in den + sy axelband hade det säkert kostat hälften. fan också!

  • furillen
    EnaOline skrev 2008-06-19 14:04:22 följande:
    furillen oj vad dyrt! men fick du inget prisförslag av henne innan? mysko,..!
    nä, och jag tog inte upp det själv heller, det är det som är så dumt! men jag tänkte att eftersom klänningen var relativt billig att jag hade råd att göra alla justeringar. tänkte att jag kan lägga 3000 om det är så och mer än det kan det ju absolut inte kosta... men det kunde det! fan!
  • furillen

    och nu ringde min m2bs faster och tjatade om att jag skulle ha något släktdiadem. inte min dag idag. men jag sa faktiskt rätt ut att iom att hon säger det så sent och jag redan valt allt i en stil så tänker jag inte ha det om det inte passar ihop.
    plus att vi visst måste bestämma detta imorgon. på midommarafton! trots att jag sa 5 ggr att vi inte kan. för hon kan ju, och det är ju det viktiga. blä :-P

  • furillen

    hon sydde in den (ganska avancerat liv som var rynkat och broderat) gjorde axelband och broderade på dem. kortade klänningen. kortade släpet och broderade ett mönster. gjorde hakar för bh-band. gjorde en upphängning för släpet så jag kan ha klänningen jämnlång.

    hon sa att jobbet tagit 11 timmar och då var 5500 priset. jag protesterade inte direkt. det är ju liksom mitt eget fel också eftersom jag inte frågade innan. man kan ju inte direkt ångra sig efter hon gjort hela jobbet. men det känns galet surt.

    hur lång tid la era sömmerskot på jobbet?

  • furillen

    ja, det gjorde hon verkligen. och det blev bra. men också dyrt...

    vad ska ni ha för buketter?
    funderar på nu när jag fått lägga alla mina pengar på klänningen om jag ska avboka min brudbukett. jag har inget stort behov av en superproffsig bukett. det jag mest önskade mig var pioner. men nu funderar jag på att plocka en egen bukett istället. frågan är bara om det kommer finnas blommor i slutet av juli. och om det går att göra buketten dagen innan och få den att hålla sig för på bröllopsdagen kommer jag knappast hinna.

  • furillen

    nä, är ju lite rädd för det. att det bara ska finnas torrt gräs kvar. svårt det där. kanske får avvakta med beslutet till veckan innan när jag kan kolla runt vad som finns. men måste väl antagligen avbeställa mina buketter med lite längre varsel än så. (de skulle ta hem pioner till mig)

  • furillen

    ja jäklar vad vi har mycket kvar att göra!
    ja mitt tips är självklart att verkligen prata med dem innan du lämnar klänningen om vad det unjefär kan landa på. men antagligen ingen fara om du bara ska göra finjusteringar. det var massa jobb att göra på min.

  • furillen

    haha, jag har också börjat drömma knasiga drömmar! jag drömde att allt gick fel. vi kunde inte vara på vårat ställe, jag hade glömt skorna, inga blommor, det var något fel på klänningen och vi var superförsenade. ingen kom och vi skulle tvunget gifta oss innan midnatt för att ha rätt datum i ringarna så jag sprang helt genomsvettig i trappor till ett kyrktorn och försökte klä på mig klänningen själv.. var får man allt ifrån??

  • furillen
    EnaOline skrev 2008-06-22 11:19:20 följande:
    hej tjejer, nu gör jaq ett sista försöka här. Vad ska ni ha för musik till valsen, ni som ska dansa vals?
    åh, jag vet inte! vi har inte hittat nån än! har faktiskt inte spikat nån musik så det måste vi göra nu i veckan!
  • furillen

    det är klart någon vill! det är väl bara att vara ärlig och förklara situationen. kanske att man känner sig som ett andrahandsalternativ, men det är väl inte så illa?
    (tråkig bestman ni hade innan som backar nu!)

  • furillen

    oj så många av er som har allt under kontroll! wow!
    vi har massa kvar! vigselprogram, festprogram, bordsplacering, kort, låtlistor m.m. m.m. m.m. m.m. förstår inte hur vi ska hinna??!!
    men imorgon är det valskurs! det ska bli kul!

  • furillen

    japp, imorgon och iövermorgon! bara vi två. kan nog bli rätt mysigt. om vi inte trampar sönder tårna på varandra

  • furillen

    shiiiiiit! imorgon är det private gift fotografering. j-lar vad nervös jag är nu!!! helt stört, kan knappt fatta att jag ska göra detta frivilligt, och betala för det dessutom!! måste vara helt snurrig! är lite rädd för att jag bara ska vara helt stel och att det inte ska bli bra...
    måste peppa mig lite och tänka på vilken bra fotograf det är! har haft pyssel-kväll, duschat och gjort hårinpackning, ansiktsmask, målat naglarna, packat en väska för imorgon. snart smäller det!

  • furillen
    AllStared skrev 2008-07-04 00:14:41 följande:
    Ja jag fotar mej själv till secret box, krävs kamera tripod och utlösare. :)
    oj, det låter svårt att få till. (inte tekniskt alltså, det fattar jag! jobbar också med foto ) lycka till!
Svar på tråden julibrudar vart är ni?? Tråd nr 2