• grabbarna

skit också svärmor kommer

alltså missförstå mig inte!svärmor är en underbar männsika MEN hon är helt dement och minns inte ens att hon har en son som heter anders, sist vi träffades var på svärfars begravning då hon frågade sin äldsta dotter om hon var hennes man!

seriöst alltså vad har hon för utbyte av ett bröllop!? vi har för övrigt inte ens bjudit henne just pga detta men idag osade hans syster och slängde in mamman också.

dom har förövrigt 25 mil att åka som hon kommer vara virrigare än vanligt och när hade dom tänkt åka hem kl sju eller!

fan nu är jag irriterad

• Svar på tråden skit också svärmor kommer
  • EnaOline

annars om du vill slippa ta en sådan diskussion ring personalen, de hjälper säkerligen gärna till!

• Lavendelblomma

Irriterad?
    För att svärmor kommer?
    Nä...nu förstår jag dig faktiskt inte alls.

grabbarna skrev 2008-06-15 12:21:11 följande:
    alltså missförstå mig inte!svärmor är en underbar männsika MEN hon är helt dement och minns inte ens att hon har en son som heter anders, sist vi träffades var på svärfars begravning då hon frågade sin äldsta dotter om hon var hennes man!seriöst alltså vad har hon för utbyte av ett bröllop!? vi har för övrigt inte ens bjudit henne just pga detta men idag osade hans syster och slängde in mamman också.dom har förövrigt 25 mil att åka som hon kommer vara virrigare än vanligt och när hade dom tänkt åka hem kl sju eller!fan nu är jag irriterad
  • EnaOline

Lavendelblomma, vad är det du inte förstår? har du haft med en dement att göra någon gång? kanske därför du inte förstår...?

• Simone B
    Lavendelblomma skrev 2008-06-15 12:37:20 följande:
    Irriterad?För att svärmor kommer?Nä...nu förstår jag dig faktiskt inte alls.
    I så fall har du nog aldrig haft en väldigt dement person i familjen/släkten/bekantskapskretsen...? Det är inte roligt för någon, och definitivt inte för den personen.
  • lillP

Gissar att du aldrig träffat en person som är dement...

• grabbarna

tror du missat nåt väsentligt! DEMENT!!!

och att jag faktiskt tycker om henne så det finns inga problem utöver att hon är fullkommligt borta och knappt vet sitt eget namn vissa dagar..

• grabbarna

ja det blir tom 50 mil för dom tänkte åka hem samma dag..

EnaOline skrev 2008-06-15 12:33:06 följande:
    nej ring boendet hon bor på, honbor väl på demensboende eller? eller någon som har hand om henne, de kommer tycka att det är en ganska idiotisk idè...! Jag fattar inte hur vissa tänker, åka 25 mil med den dement! herregud alltså!
  • EnaOline

jadu jag kan inte ge dig något tips eller råd mer än att absolut inte tillåta/ acceptera det, ring demensboendet och be dem om hjälp... Lycka till!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag tror det blir bara jobbigt för henne att åka 50 mil och sedan klara av ett bröllop.. Hade jag varit du så hade jag pratat med personalen och se vad de säger. Om hon skulle klara av resan och sedan hade jag pratat med svägerskan och frågat henne på ett snällt sätt " Vem kommer att ta hand om Svärmor? det blir toabesök, o det blir mediciner samt blir det en form av vakt för att hålla koll på henne." Jag tror inte någon av er kan koppla och njuta av dagen fullt ut eftersom ni hela tiden medvetet eller omedvetet kommer att oroa er för hennes hälsa och hennes välbefinnande.. jag tror det är bättre att hon stannar hemma och slipper en extra stress.

Jag har också jobbat inom demensvården (jobbar som undersköterska) och jag reagerar som personal hur anhöriga ibland inte förstår riktigt hur dåliga deras anhöriga egentligen är. Många tror att de fortfarande orkar åka en hel dag för att hälsa på familjen. Men när de kommer tillbaka så mår de så dåligt att man ibland undrar om det verkligen var värt det? Så jag tror inte din svägerska har förstått hur dåligt det är för din svärmor att åka en hel dag. För din svärmor kommer garanterat att må dåligt hela dagen men även några dagar efteråt.

Lavendelblomma läs hela hennes inlägg.. det står ju trots allt att hon är dement.. man kan inte säga något om man inte läst HELA inlägget.

• Lavendelblomma

Jag läste hela inlägget, men förstod antagligen inte innebörden av att vara riktigt dement. Tar tillbaks!

Svar på tråden skit också svärmor kommer