• grabbarna

skit också svärmor kommer

alltså missförstå mig inte!svärmor är en underbar männsika MEN hon är helt dement och minns inte ens att hon har en son som heter anders, sist vi träffades var på svärfars begravning då hon frågade sin äldsta dotter om hon var hennes man!

seriöst alltså vad har hon för utbyte av ett bröllop!? vi har för övrigt inte ens bjudit henne just pga detta men idag osade hans syster och slängde in mamman också.

dom har förövrigt 25 mil att åka som hon kommer vara virrigare än vanligt och när hade dom tänkt åka hem kl sju eller!

fan nu är jag irriterad

• Svar på tråden skit också svärmor kommer
  • EnaOline

kasst av dem att bestämma sånt, och att åka så långt med en dement är inte bra (har jobbat med dementa) de blir oftast ganska stressade av mycket rörelse/ folk och sen en lång rea till på köpet.. oj oj oj... förstår din irritation..!

• grabbarna

ja visst hon behöver rutiner och hon kommer bli helsnurrig av att åka så långt och träffa så många människor.det kommer bara bli jobbit att hålla reda på henne som dessutom hela tiden kommer fråga om dom ska åka hem snart (hon gjorde det på begravningen)

det blir ju bara jobbit för henne, vete sjutton vad syrran tänker med *suck*

• EnaOline

ni borde snacka med henne, det är ju ERT bröllop! Och vem ska pyssla om svärmor med mediciner och toalett besök under hela bröllopsdagen??? nej ni borde säga ifrån tycker jag! Hon kommer nog inte må så bra av inga rutiner, en lång resa och en massa rörelse?? hur fasiken tänker hon??

• Cissit

Kan ni inte prata med systern om det hela? Hon måste ju förstå att det bara blir jobbigt för sin mamma...

• FruRålin080808

Min svärmor har en frontallobsdemens(58 år gammal!) Hon är i början av sin sjukdom så hon klarar av att vara med på vårt bröllop. Men jag har svårt att se att din svärmor skulle ha något utbyte av ert bröllop. Det kanske bara blir förvirrande för henne. Kan ni inte ringa en demenssköterska och kolla om det är någon mening att hon kommer. Din sväverska menade säkert bara väl och tror nog att det kan vara trevligt för mamman att gå på bröllop Men som sagt om hon är så virrig kanske det är bättre för alla att hon stannar hemma. Lycka till!

• EnaOline

jag rekommenderar också att ni ringer till demens boendet, de tycker nog att din sambos syster är ganska knäpp (även om hon kanske gör det av välmening) som ska åka med en dement patient 25 mil till ett bröllop med en massa folk! För om det känns svårt för er så kan säkert personalen där, ta ett snack med din sambos syster..!

• Simone B

Kanske prata med systern om det? Hon har kanske dåligt samvete över sin mamma och med lite vänligt prat kanske hon kan ändra sig, utan att det behöver utvecklas till en konflikt à la "det är ju faktiskt vårt bröllop..." Om mamman är så dålig så mår hon ju knappast bra av att komma, och det bör ju systern också tänka på. Hon borde definitivt också ha pratat med er om det och inte bara förutsätta att mamman skulle komma med. Men, som sagt, prata med henne. Det kanske löser sig! *Känner med er*

• grabbarna

ja du sambon såg klart störd ut han också för vi har verkligen disskuterat detta och det är liksom inte nåt som jag själv har kommit på....får se dock om han törs säga ifrån till systern eller det är väl eg två systrar som har bestämt detta men då får väl dom ta hand om henne och hon får INTE sitta vid vårat bord....

• EnaOline

nej ring boendet hon bor på, honbor väl på demensboende eller? eller någon som har hand om henne, de kommer tycka att det är en ganska idiotisk idè...! Jag fattar inte hur vissa tänker, åka 25 mil med den dement! herregud alltså!

• grabbarna

ja det är ju faktiskt för svärmors skull vi inte bjöd henne jag jobbar själv inom äldrevården och vet att detta inte är lämpligt för en dement person men vad jag säger väger inte speciellt tungt trots att jag är den som under många år var den som både träffade och tog mest hand om både svärfar och svärmor (de andra bodde då långt bort)men jag har inget att säga till om på den fronten.....

få se vad sambon säger när han hunnit smälta detta

Svar på tråden skit också svärmor kommer