• ankangudrun

Snälla, hjälp mig med vilket typsnitt detta kan vara

Jag håller på med inbjudningskorten och har köpt en stämpel där jag gärna vill använda ungefär samma typsnitt även i "inbjudanstexten". Stämpeln har både en väldigt strikt enkel text och en väldigt "handskriven" skrivstil, en fin kombination. Den striktare texten tror jag inte är så svår att få till, men jag behöver hjälp med var jag kan hitta den snirkligare. Stämpeln finns på www.inkido.se och man får trycka på katalogen för att hitta den.
    Texten är Vi gifter oss...
    Hoppas att någon har tid och ork att hjälpa mig!

• Svar på tråden Snälla, hjälp mig med vilket typsnitt detta kan vara
  • SaraAngelica

Oj, detta blir svårt tror jag.
    Har aldrig sett ett liknande typsnitt.

• ankangudrun

Nä, har letat och letat och börjar känna mig ganska uppgiven... Vill ju gärna att det ska se enhetligt ut på inbjudan. Tack för att du tog dig tid att titta!

• Eski och Snowie

Gå in på www.dafont.com/
    Under "script" finns olika handskrivna snitt, det är MASSOR! Du borde hitta något liknande

• hippiefridolina

Har du ringt till företaget och frågat? Så skulle jag göra! Om du ändå har köpt stämpeln där så tror jag säkert de är så schyssta så att de berättar vad de har använt för typsnitt! Det stod både telefonnummer och faxnummer på hemsidan. Ring! Lycka till!

• Kirsto

Jefferson (finns också på dafont)är också hyffsat nära, men inte exakt förstsås.

• ankangudrun

åh, tack så mycket för alla svar! Blir helt rörd att ni orkade kolla! Ska definitivt kolla era tips, tack tack

Kramar på er!

Svar på tråden Snälla, hjälp mig med vilket typsnitt detta kan vara