Inlägg från: flora82 |Visa alla inlägg
  • flora82

    skånebrudar

    Brud28: jag ska också gifta mig i Ängelholm . Vart ska ni viga er? :)

  • flora82

    Brud28: Jag bokade också Lingvallen haha, det är jätte fint där. Men så bokade jag till sist ÄSSS istället. Vi ska gifta oss på stranden, 080808, så då promenerar vi ju bara till lokalen :)
    Är du Ängelholmare?

  • flora82

    Brud28:
    Ja jag såg innan ,det är otroligt fin utsikt. Så har vi ifrån ÄSSS också, stor balkong med utsikt över havet.
    Vet inte om du vet var den ligger men den ligger i hamnen, dvs. jätte nära Lingvallen.
    Skälderviken är mkt vackert. Jag är gammal Ängelholmare men har flyttat till Karlstad då killen kommer härifrån. Och vi kände också att det var självklart att gifta sig där. Kommer din kille ifrån Ängelholm då? *nyfiken*

  • flora82

    Ja det stämmer :) Vart har ni fixat mat, tårta och blommor då?
    jag har haft svårt med tårta, vet vilka jag vill ska baka den, jätte fin och prisvärd men chefen är omöjlig att få tag på .. börjar känna mig stressad...


    Brud28 skrev 2008-06-13 20:36:01 följande:
    Okej då har vi samma utsikt i stort sett då Ja Skälderviken är helt fantastiskt!Sambons moster med familj bor där ett fåtal meter från havet!Nej han kommer från Skövde
  • flora82

    Vi har också bokat lunch och party service, de har jätte god mat och är tillmötesgående. Vi har många som äter väldigt olika rätter, ex. veg, de som är galna i kött och de som bara äter kyckling så de har lovat att vi får ha tre menyer. Så det är jätte snällt.

    Det finns lite olika ställen som ordnar tårtor, Nisses, sjöholm och maxi har vanliga traditionella svenska tårtor. Fördelen med dem är att du kan beställa enkla och dekorera själv. Sen finns det amerikanska tårtor utanför ängelholm. Själv vill jag beställa ifrån tasty house, de har libanesiska bakverk. Jag har pratat med de anställda men än har inte chefen ringt för att avsluta affären vilket irriterar mig. Där hittade jag en tårta som är uppbyggd i tre våningar, vi får själva bestämma färg och smak på tårtan. På toppen är det ett brudpar och brudens slöja slingrar sig ner för tårtan och så är det dekoration. Just denna tårtan kostar 26kr/biten sen finns det upp till 120kr biten om jag minns rätt.

    Vart ligger blomsterlandet? jag har glömt eller så har de öppnat efter jag flyttade :)
    Jag funderar på blommor och blad eller vad den heter. Jag har hört att de är billiga och bra.

    Min kompis flickvän ska kanske fixa mitt hår, hon är frisör men hon har inte ringt än. Jag tänkte först fixa håret på United där jag brukar gå men de tar 2000kr och det har jag inte råd med.
    Har funderat på att bli sminkad på unik skönhet men inte bokat än måste fixa det snart. ´

    Börjar du bli klar? jag börjar bli sååå nervös att jag inte hinner allt. :(


    Brud28 skrev 2008-06-14 05:43:08 följande:
    flora82,Catering har vi bokat Lunch och Party Service, dom verkar jätte bra.Blommor är bokade från blomsterlandet.Och tårtan är också ett frågetecken ä, börjar bli panik här också!Har du något tips?Vart ska du fixa håret?Jag har bokat på salong Ego.
  • flora82

    ja precis och det är så bra att de har utkörning för en billig peng med :) Vi kände det var värt det med tanke på att man lär köra sjukt mkt dagen innan och samma dag :)
    Hoppas du hittar nåt bra bageri, jag hopppas som sagt jag får tasty house men då måste ju chefen ringa först :)
    Vad kommer du ha för sminkning och vad blir det för ring? :)

    Jag det tar mkt tid det där med bröllopet, jag vet knappt vad jag har kvar, e så snurrigt. Om två månader ska jag gifta mig och jag e helt snurrig i huvudet vet inte som ska fixas eller nåt.
    Men du skulle väl gifta dig snart om jag minns rätt :)
    jag har en del kvar, klänningen ska läggas upp, alkohol o sånt ska köpas, fixa blommor, hår osånt, tårtan och band till stolsöverdrag, skor osv.
    Hoppas man hinner :)


    Brud28 skrev 2008-06-14 14:12:09 följande:
    flora82,Okej jag ska kolla upp lite bagerier i veckan så får vi se vad de blir!Ja Lunch och Party Service är jätte bra tycker jag, dom ordnar med allt man behöver .Jag ska sminka mig själv, har övat hemma flera gånger De mesta är klart nu faktiskt, ska beställa min ring i slutet av Juni och fixa skor.Sen är allt kart!Listan är oändlig över vad jag gjort senaste veckorna, känns som tiden flyger iväg!Har du mycket kvar?
  • flora82

    fick för mig att jag hade svarat, men tydligen inte :)

    Jätte fin ring!! Beställer ni den över nätet då?

    ja jag håller med dig om sminkningen, man vill ju inte ha et tjockt lager för man hoppas ju att det blir fint väder :) jag vågar mig nog inte på en egen sminkning, jag sminkar ju mig varje dag men vet inte om det är bra hehe

    föresten, hon Kajsa på Lingvallen, hon är min gamla lärare :)


    Brud28 skrev 2008-06-14 15:29:50 följande:
    Japp 26 juli de är ganska snart Ringen finns i mitt galleri, ska beställas från Nordstans guld i Göteborg.Sminkning blir lätt och ljus, man vill inte ha ett tjockt lager mitt i sommaren när de förhoppningsvis är sol och varmt
  • flora82

    Ja det låter väldigt smidigt, hade vi med gjort om det inte vore att vi insett att vi måste ta avbetalning på ringarna, har spräckt budgeten mer än en gång :)

    Jag kanske också borde öva mig på en sminkning, kanske kan fixa det själv :) Jag kan rekomendera Loreals puder fondation. Den är väldigt lätt om du förstår vad jag menar, o döljer bra :)

    Ja Kajsa är väldigt trevlig och hjäpsam.
    Jag hoppas ni blir nöjda med bröllopet där!

    har du några bra budgettips föresten?
    :)


    Brud28 skrev 2008-06-15 16:13:38 följande:
    Ja tänkte beställa den, de är så smidigt att göra de!JAg är också lite nervös över sminket, har övat massor här hemma :-9Kajsa träffade jag när jag var nere i slutet av maj och bokade lokalen Hon var jätte trevlig!
  • flora82

    Ang Linvallen var det också min tanke, kan inte bli bättre. Ni har ju som oss gäster som behöver boende och det är nära och bra för dem och närheten till stranden och relativt centraltOrsaken jag inte valde Lingvallen till sist är för jag vet att det är fler osm gifter sig samma datum som mig och Kajsa hade semester och jag vill snabbt få lokal innan nån annan brud skulle ta dem hihi..
    Hur mkt kostar det för gästerna att övernatta där? fick ni paket pris?

    Är det inte svårt att göra buketten själv? Jag funderade på det och har försökt här hemma men blev inte alls impad av mig själv :)

    ja det har jag märkt att man kan tjäna otroligt mkt på ringar på nätet. Jag vill ha en ring som kostar i affären 10.500 och fick hjälp av folk här att köpa den på nätet för HALVA PRISET. Problemet är att vi inte har råd att betala ens det på ringarna för tillfället och än har jag inte hittat ett internet företag som erbjuder avbetalningar.

    Jag funderar på din idé om att sminka mig själv. Får träna lite hemma, men ang. håret så säger jag som dig, jag vågar nog inte fixa mitt eget hår, är värdelös. Dessutom har jag enormt tjockt och grovt hår som är långt så man måste vara lite kunnig hehe..

    Ska du ha favors till gästerna? Vad har du tänkt ge dem?


    Brud28 skrev 2008-06-16 09:23:20 följande:
    flora 82,Ja jag gör tex. buketten själv, de sparar lite pengar!Har köpt kallor, som jag binder samman med ett siden band.Sen att beställa ringen på nätet, de sparar man mycket på!Jag sparade över 3000!Är man riktigt duktig kan man göra frisyren hemma, men de vågar jag mig inte på.Tack för tipset om puder Är alldeles säker på att de kommer bli jätte bra med Lingvallen, sen kan ju gästerna bo där efter festen.Kan inte bli bättre
  • flora82

    Det var ju ett bra pris. kanske borde kolla med dem åt två av våra gäster. De behöver bara några dagar.
    Ja det kanske inte är så svårt att arrangera några kallor hihi men antagligen alldeles för svårt för mig hihi. Jag tänkte köra på rosor, tänkte kallor först men rosor är relativt billigt och jag kan inte ha för dyr brudbukett har redan gått över bugetgränsen hehe

    Jag tänkte göra hemma gjorde chokladpraliner att ge till gästerna, behöver inte bli så dyrt.. hopppas jag :)


    Brud28 skrev 2008-06-16 13:34:33 följande:
    flora82,Vi har 4 personer som behöver boende, då hyr dom en stuga tillsammans en vecka för 4900.Eftersom jag bara ska ha enkla kallor,är de inte så krångligt att få dem hyfsat fina Har inte tänkt att ordna favors till gästerna, de är ett sådant litet bröllop så de hoppar jag över faktiskt.Är även en kostands fråga, budgeten är i stort sett använd till max!
Svar på tråden skånebrudar