• Sidra

Köpa alkohol i tyskland

Hej!
    jag sitter och filurar på om man tjänar på att åka till tyskland och köpa alkoholen. hade räknat med en budget på max 4000 om vi skulle köpa allt i sverige.
    är det någon som vet vad själva resan till tyskland (färjan och allt) går på?

• Svar på tråden Köpa alkohol i tyskland
  • Waersta

Färjan kostar minst 1000:- tillsammans.

Bensinkostnaden beror ju på hur långt ni har.

Vi ska åka buss dit, det kostar 800:-/pers.
    När jag jämnförde det vi ska handla i tyskland med systemet så är skillnaden enorm här skulle vi få betala 6500:- i tyskland 2500:-

• Snart fru Nilsson

Synd att vi bor i Umeå, blir nog lite för långt att åka på en bussresa till Tyskland härifrån och sedan finns det väl inte några. Vart bor ni?

Waersta skrev 2008-06-12 05:54:27 följande:
    Färjan kostar minst 1000:- tillsammans.Bensinkostnaden beror ju på hur långt ni har.Vi ska åka buss dit, det kostar 800:-/pers. När jag jämnförde det vi ska handla i tyskland med systemet så är skillnaden enorm här skulle vi få betala 6500:- i tyskland 2500:-
  • matildaochniklas

Vi ska åka till tyskland o handla.. harinte räknatut exakt hur mkt vi sparar men vi är säkra på att det är det billigaste för oss.
    min m2b åker till tyskland idag med en kompis, så han ska kolla läget lite

• mazaba

gå in på www.scandlines.se hemsida där står priser, har för mig för båda färjorna ca 550 T o R vi åkte personbil + släp det gick på ca 1500 kr. Sen givetvis besin kostnader hänger ju på vart ni bor oxå hur mycket det blir.

• Waersta

Vi bor nära örebro. Ni kanske kan ta er lite neråt och sen ta buss? Fortfarande billigt.

Snart fru Nilsson skrev 2008-06-12 06:16:32 följande:

Synd att vi bor i Umeå, blir nog lite för långt att åka på en bussresa till Tyskland härifrån och sedan finns det väl inte några. Vart bor ni?
  • Hofsan

Bropriset(260 dkk enkel resa)
    Det kostar 450 dkk enkel resa med båten. Dyrare på helger.

• Hofsan

Ps Man får tillbaka 200 kr om man hinner handla inom 3 timmar men vi hann inte det(Bordershop en så stort så man vill gärna gå omkring i lugn o ro och provsmaka lite osv)

• Jessyt

Hur mkt får man ta med på bussen då?tänker att man kanske inte får ta med så mkt

Waersta skrev 2008-06-12 05:54:27 följande:
    Färjan kostar minst 1000:- tillsammans.Bensinkostnaden beror ju på hur långt ni har.Vi ska åka buss dit, det kostar 800:-/pers. När jag jämnförde det vi ska handla i tyskland med systemet så är skillnaden enorm här skulle vi få betala 6500:- i tyskland 2500:-
  • Waersta

Tror det är en rason, ca 150kg.

Jessyt skrev 2008-06-12 21:32:47 följande:
    Hur mkt får man ta med på bussen då?tänker att man kanske inte får ta med så mkt
  • allehanda

Om ni skall åka över bron så skaffa ett bropass det lönar sig första gången man reser kostar 280:- och sedan kostar resorna 165:- enkel resa.

Svar på tråden Köpa alkohol i tyskland