• Marie88

Skriva egna kort

Har lärt mig kalligrafi, hade tänkt skriva egna inbjudningskort. Vad ska man ha med? Några exempel? Vill hålla det enkelt och bra. Kan man dekorera med något?

• Svar på tråden Skriva egna kort
  • Simone B

Funderar du på vad det ska stå eller hur du ska 'dekorera' kortet förutom själva kalligrafin?

• gustafmatilda

Jag skrev våra för hand, dock ej med kalligrafi.

Viktigt att ha med:

Vem vigseln avser, datum och tid, vigselplats, om det blir middag/fest/mingel efteråt, om barn är välkomna/ej välkomna, OSA datum och kontaktuppgifter, klädsel, länk till hemsida med mer information alternativt ett infoblad.

Du kan kika i mitt galleri, på sista sidan finns mina inbjudningskort. Vet inte om man ser så lätt vad det står, jag gör det men det är kanske för att jag vet vad det står utantill ;)

Hur många kort ska du skriva?

Du kan absolut dekorera med saker och ting. Jag valde att göra våra kort väldigt enkla, jag tycker att det blir snyggast för det mesta, men man kan använda sig av papper i olika opacitet, färg och styvhet och göra lager på lager, kanske stansa ut något motiv i dessa lager... Du kan dekorera med stämplar, klistermärken... nu finns det hur mycket som helst i pysselaffärerna för sådana här ändamål. Ta en tur ner på stan och bara gå runt och se vad det finns för några möjligheter!

• Babymama

Vi har väldigt enkla kort utan dekoration. Jag skriver dock som en skadad kråka så jag gjorde våra med dator :) Bilder finns i galleriet. På insidan skrev vi bara tid och plats samt en länk till en hemsida där vi skrev klädsel, mat osv.

• gustafmatilda

Babymama:

Jättefina kort! Precis lagom enkla i mitt tycke. Älskar snirklet på baksidan =)

• Babymama

Snirklet är motivet på en av min mormors favorittallrikar. Hon dog för ett år sedan så jag ville ha något från henne med på bröllopet och då passade det där bra :)

• gustafmatilda

Åh vad fint! Jättebra sätt att ha henne nära på er lyckliga dag! Återkommer samma mönster i övriga dekorationer också?

• Babymama

I festprogrammet och på hemsidan. I övrigt har jag låtit min mamma välja dekorationer, dukning och hon ska även göra min brudbukett. Den kan inte annat än bli fin eftersom hon gör den just till mig, "av kärlek" liksom :) tror det blir nyponknoppar som bordsdekorationer och brudbuketten blir ev. rabarberblad och syren lät det som :)

Svar på tråden Skriva egna kort