• Mickes tös

bordershop eller calles

Någon som har någon åsikt? Vi har inte varit iväg till tyskland förrut, men har alltid fått känslan att bordershopen skulle vara dyrare, men när jag räknat på det vi ska handla så verkar det inte skilja så mycket (ca 15 . Så nu vill jag gärna ha för- och nackdelar på ställena av er som varit där.

• Svar på tråden bordershop eller calles
  • Brollop15juli

Har vart hyffsat ofta på calles och tycker att det är ganska billigt och bra. Kolla deras hemsida, där finns både varor och priser som du kanske redan vet.

Beror ju lite på vart i tyskland du tänkt åka.
    Kan även rekomendera stopnshop.se
    Ligger i Rostocks hamn.

Lycka till!

• Mickes tös

ja vi hade tänkt åka till puttgarden. och det var när jag kollade hemsidorna som jag upptäckte att det inte skillde så mycket på de varor som vi var ute efter.

• eveluscious

Har kollat på både Bordershop och Calles men min käre far (som för övrigt är den som ska åka ner och handla spriten) hävdar att Calles är bäst!

• Mickes tös

har han några bra argument för det då?

• Mrs love

Jag vill också veta då min sambo och två kompisar ska åka ner nästa vecka. Ingen av dom har en aning om vad som är bäst...

• eveluscious

Bäst priser och smidigast Han har varit nere och handlat några gånger så...

Mickes tös skrev 2008-06-11 12:09:44 följande:

har han några bra argument för det då?
  • Catalina

Vi åker till Tyskland på fredag kväll.....vi ska åka till calles och sen till bordershopen. Vi har räknat mycket på det här o vi kom fram till att det blir billigare att inhandla det mesta hos calles...tex.10 plattor öl går på ca 550....bailys ligger på 1 L för ca 140:-...på border ca 110:- men då får man bara 70 cl....vin o sprit är tydligen billigare hos calles men bordershopen har bra priser på vissa varor för oss medlemmar i shoppingklubben. Man kan göra en bra affär om man kan ta sig tid att åka längre in i Tyskland och inte bara koncentrera sig på bordershopen. Det är mitt tips.

• Mickes tös

smidigast är ju ett stark argument, det kan ju vara bra om det är bra skyltat och så också så man slipper leta som en galning...

• Mickes tös

catalina: har också hört att det ska var billigare att åka lite längre in, men för oss är det viktigast att det är smidigt och lätt att hitta, därför har vi riktat in oss på de vad jag har förstått är de stora ställena.

• Nennies

Vi kör ALLTID till Border när vi e i Tyskland å ska handla sprit ;) Nära å bra från båten. Stort... finns ALLT!! På Calles tycker ja där e litet å trångt =\ Men säkert liiiite bättre priser på Calles.

Svar på tråden bordershop eller calles