• smörbullen

Nu har vi sagt....

Ett juli eller Augustibröllop 09. Hur länge kan man vänta med datum? Tänkte på semestrar och så och att inbjudningskorten kommer ut i tid när dem väl ska skickas. Hur långt innan ska man skicka dem?

Min blivande säger att vi ska kolla det (vilket datum ska ska ta)..men han vet ju inte hur dagarna ser ut i Juli och Augusti..eller om han får semester. Hur gör man? Då har vi varit tillsammans i 2 år och 8 månader.

• Svar på tråden Nu har vi sagt....
  • HurraViSkaGiftaOss

Jag skulle inte välja juli. Många har semester då och vill inte gå på bröllop, har kanske andra planer.
    Välj datum efter 15 augusti när folk är tillbaka i vardagen igen.

• smörbullen

Men om du hade blivit bjuden på bröllop...hade inte du velat gå då?? På sin semester..?

• Cote

Vi bestämde datum väldigt snabbt, 080808 det blir lätt att minnas Ett annat datum som blir lätt att minnas nästa år är: 090807 som infaller en fredag!

Vi skickade våra inbjudningar i mars med osa i maj.

Ha det gött!

• Cote
    smörbullen skrev 2008-06-09 21:56:46 följande:
    Men om du hade blivit bjuden på bröllop...hade inte du velat gå då?? På sin semester..?
    De flesta av de som kommer på vårat bröllop har tagit semester just för att de ska kunna komma!
  • sokkerstruten

Kan ju finnas domsom redan har bokat resa m.m eller som vill åka någonstans och har sparat pengar och när dom har semester så är det ändå tiden dom kan åka...

Jag skulle nog oxå välja efter den 15 augusti!

smörbullen skrev 2008-06-09 21:56:46 följande:
  • Cote

Vi var ute i god tid, vi har bara en av de ca 100 gästerna som tackat nej pga semester.

Så det handlar nog mest om tajming tror jag, de flesta av våra gäster måste dessutom åka långt för att komma till bröllopet.

• smörbullen

Jaha för annars täker man att de flesta tar semester i Augusti. Men visst, samtidigt vill man vara med familjen ju. Ditt förslag om datumet bör jag fundera lite på. Jag själv ska på bröllop på midsommarafton. Det är visserligen en helgdag men ingen röd dag. Jag har också fått tagit ledigt från jobb. Usch vad svårt det blev...

• smörbullen

Ja detta blev inte lätt..hur länge kan man vänta med att komma ut med ett datum? När är liksom sista deadlinen? Vilka månader är bättre då? I början på maj eller juni?

• Cote

Alltså huvudsaken är att NI är nöjda med datumet. Ibland får man som gäst prioritera, om man tycker att det viktigt så lär man komma oavsett datum. Detta gör ju även att ni vet att de som kommer bryr sig, om er och vill därför vara med och fira eran bröllopsdag oavsett. Men som sagt det är nog viktigt att vara ute i god tid med att informera folk, framförallt de som man verkligen vill ska vara där.

Lycka Till!

• HurraViSkaGiftaOss

Det beror på vem som gifter sig.
    Är det min bästa vän, syster eller bror jag självklart skulle
    jag gå även om jag fick ändra mina tänkta semesterplaner.
    Är det en vän, men inte så nära, nej då skulle jag inte gå.

Svar på tråden Nu har vi sagt....