• Issa81

Brudtärna...

Hej!

Jag undrar vem som brukar vara brudtärna?
    Måste det vara någon som står än nära?

Om man inte har någon brudtärna, och tex har släp på klänningen, vem ska räta ut den och vem ska hålla brudbukettenunder själva vigseln?

• Svar på tråden Brudtärna...
  • FruHamberg

Mitt val av brudtärna hamnade på min kära storasyster av två anledningar: Vi står varandra otroligt nära. Samt att jag vet att hon kan och vill hjälpa till med bröllopet. Hon känner mig så väl, så det är lätt att förstå varandra(vi pratar över telefon då vi bor 40 mil från varandra)när vi planerar. Sen så törs hon säga till mig när hon tycker nått låter konstigt och jag törs säga till henne när hon kommer med "dåliga" idèr. Med andra ord hon är ett otroligt bra stöd i planeringen!

Ang om du inte har en tärna: Ska du gå in själv eller med din h2b? Ifall du går in med din gubbe kan väl han fixa till din klänning? Annars kan säkert din mamma eller nån annan som får se dig innan hjälpa dig med just det och sen smita in i kyrkan. ang blommorna så kan man ju prata med prästen innan om vart man ska lägga dem, det är ju faktiskt inte alla som har en tärna så de vet nog hur man kan göra. Finns säkert nån stol där eller så kankse prästen tar den?

det blev ett långt inlägg... Lycka till med planeringen!!!

• Krystal

Kommer nog att ha min tvillingsyster som brudtärna, för då jag inte har några vänninnor är hon typ ett självklart val.
    Har iofs två kusiner också (22 och 16 år) men min syster går ju före.

• 080628

Jag har ingen tärna, eftersom det inte fanns något givet val. Jag har engagerat olika vänner att göra mig sällskap hos frissan och hjälpa till vid fotograferingen. Under vigseln kommer min svägerska att hålla min bukett och hjälpa till med släpet, bland annat för att hon som familj ska sitta längst fram.

• maella

har inga syskon så min allra bästa vän som står mig mycket nära var mitt självklara val.

• pniiina88

min syster var min brudtärna och det var ett självklart val för mig. det ska vara någon man känner väl och kan va sig själv med i alla lägen tycker jag...

• Garonne

Det där kan vara lite känsligt. När en av mina bästa vänner (klasskamrater sen gymnasiet) gifte sig förra året så valde hon en gammal kurskamrat från universitetet, som ingen av oss "gamla" vänner visste vem det var, eller att hon ens existerade. Att hon dessutom visade sig vara en ganska otrevlig och snorkig person gjorde inte precis saken bättre... Jag må vara fånig, men jag tog faktiskt lite illa upp av detta. För att inte behöva välja en av mina vänner så har jag valt min syster, som iofs är ett alldeles utmärkt val eftersom vi kommer ha skitkul ihop!

• Nennies

Ja valde min bästa kompis till tärna =)
    Hade ja haft en syster å vi stått nära varann hade d nog vatt ett sjävklart val!!

Svar på tråden Brudtärna...