• jippiii

Svärmor kommer inte......

jag min pojkvän ska gifta oss borgerligt och ska bara ha våra närmaste med..och när vi berättade detta för pojkvännens mamma så blev hon glad och sa att om det blir en veckodag så tar hon ledigt men hon vill ju självklart vara med, men nu när vi fått datumet klart så säger hon att nej kaninte komma för jag har viktig arbetsdag då.....va fanken...hon är ju aldrig borta från jobbet och jobbar i en butik så vad kan vara så viktigt den dagen hennes son ska gifta sej????

• Svar på tråden Svärmor kommer inte......
  • pandis81

tycker att ni ska gifta er ändå, det är hon som går miste om något och inte ni. ni kommer ha familjen som verkligen bryr sig nära er. kan hon inte ta ledigt för att se sin son gifta sig då får hon f** skylla sig själv

• Skimra

Jag kan delvis hålla med föregående talare i stundens hetta men å andra sidan tycker jag ni ska ge svärmor en chans till och hitta ett datum då hon kan vara med.

Om ni ger henne ett till datum och hon även säger nej till det så tycker jag att ni ska fråga henne om det är något fel.

Om ni gifter er utan att hon är med tror jag att ni kommer ångra att inte din mans mamma var med när ni gifte er. Det är trots allt väldigt stort och en händelse man förhopningsvis bara är med om en gång.

Försök att ge henne i alla fall EN till chans.

• jippiii

ja det är ju hon som missar allt det roliga...

• jippiii

skulle gärna ge henne en andra chans men denna datum vi fick var så perfekt för alla andra plus att efter det datumet så kan inte min pojkväns pappa vara eftersom han ska resa till finland och att det är han som ska ta foton...

• KIKKIHOLMBLAD

Fy fasen vad trist & respektlöst.

• fjutjur brajd

Har ni frågat henne vad det är som är så viktigt på jobbet? Eller om det egentligen handlar om någon annat...

• Canta

Ja fråga vad det är som är så viktigt. Det kanske är något viktigt.

Men sen kan jag tycka vad är viktigare än sin sons bröllop?? ingent på jobbet iaf enligt mig

• jippiii

har frågat henne , hon svarar bara att hon inte kan ta ledigt..men jag fattar inte varför för hon är aldrig borta från jobbet vet inte om hon ens har frågat om hon kan ta ledigt...

• Lajsan

eller så säger hon bara det för att sen överraska er med att bara vara där?

• Lady o Lufsen

Det finns många, som i avsaknad av sin svärmor närvarande på sin vigsel, skulle använda sig av samma uttryck som ditt nick

Nej då...förstår att det känns jättetrist för er!
    Har din blivande man, tillika hennes son, pratat med henne? Vad säger han om detta?

• jippiii

hmm...ja mannen tycker att hon är löjlig som håller på så där...har nu sagt att vi får väl ta ett annat datum då hon kanske kan komma...får ta och ringa vr imon...

Svar på tråden Svärmor kommer inte......