• Apan Apansson

Högkvalitativ coffe table book?

Hejsan!

Någon som vet var man kan göra sina egna coffee table books/fotoböcker av lite mer exklusiv kvalitet?

Jag känner till alla de vanliga sidorna (gordinegenbok, pixopolis, myphotobook etc) - men dessa brukar avfärdas av proffsfotograferna ("endast 170 g papper", "ej beständiga" osv).

Vår egen fotograf gör tyvärr inga sådana här böcker, så jag skulle gärna vilja göra en egen på nätet - och då vill man ju ha toppkvalitet!

Alla tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Högkvalitativ coffe table book?
  • Apan Apansson

Ja, att bindning och papper inte håller i längden. Vet ej om det stämmer, proffsfotograferna lär ju vara partiska i frågan...

• kpt

Limmade böcker kanske, men åtminstone ett av företagen du nämnde har trådinbundna böcker.

• Carmilla79

Inte helt säker, men tror de med högsta kvalitet ofta endast säljer till professionella fotografer, inte till privatpersoner.

• Carmilla79

Asuka säljer endast till professionella, men graphistudio verkar ju tydligen rikta sig till brudar också nu.Visste jag inte.

• Zozo

Jag har tidigare använt mig av en fransk sida för liknande men kvaliteten är väl medelgod bara. Letar du efter mera lyxigt sa far du nog ga t ngn proffessionell sak. Kan du inte beställa genom nagot företag?

• anna 1976

Jag och min m2b använder Apples iPhoto tjänst för att göra fotoböcker. De känns jätteexklusiva. Finns tester på nätet.

• Celeste97

Jag har testat myphotobooks bokbindning med hårt omslag och tycker att resultatet blev väldigt bra! Den är bunden precis som vanliga böcker och jag tycker papperstjockleken är precis lagom. Nu ska det visst finnas en linnebindning hos dem också.

Det enda jag inte var nöjd med var möjligheten att skriva längre texter (säg >5 rader) eftersom programmet strulade lite då. Men för korta bildtexter och bilder var det enkelt och blev snyggt. Jag kommer antagligen använda deras tjänst igen till bröllopsbilderna.

• zolakola

En kompis till mig gjorde sin bröllopsbok här. Boken är designad av ett proffs förstårs, men kvaliteten på boken känns helt ok tycker jag...
    fotografen som gjorde boken hittar du här:

www.weddingbook.se/WB/Weddingbook.html

det finns digitala böcker på sidan - som kan ge dig en känsla för hur böckerna kan se ut - designmässigt alltså...

• jimbolina

Har ni kollat in den ovala glasramen som man får till sin Coffe Table Book ifrån graphistudio.com?

Riktigt cool och ovanlig!!

• Apan Apansson

Tusen tack för alla tips!

Svar på tråden Högkvalitativ coffe table book?