• Yanksan

Tips på saker att göra på möhippa i Gbg?

Ska ordna möhippa för min bästa vän i gbg i sommar o tar gärna emot tips på roliga aktiviter, men framförallt på nån restaurang där man kan ha ett eget rum eller liknande. Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på saker att göra på möhippa i Gbg?
  • Majsis2008

kan ta min möhippa som jag hade..
    dom såg till så vi satt och skålade i parken bakom storan med mouserande vin. Sen så gick vi till ett ställe som heter anemonen som ligger nästan vid kopparmärra där fick jag en helkropps massage.
    Efter det så var det lunch i samma park, samtidigt ställde dom frågor om mig och min man, sen fick jag rita ett självporträtt av min man på en liten canvasduk.
    Efter det så hade dom ordnat så jag fick sjunga in en låt i en studio, hade sån tur så en av tjejernas pappa har en egen, men finns en ute i lerum om jag minns rätt annars. Sen så var vi hemma hos en av tjejerna och åt grönsaker med dip, kom lite mera frågor, denna gången om mitt liv innan min man och så och lite mer närgångna. Fick en "akutväska" till bröllopsnatten som inneöll chokladkroppsfärg, stringtrosor av godis(som godishalsband), badkulor, massage olja, kondom med en nål igenom. Sen åkte vi in till Liseberg och gjorde femkamp, går även och åka till Gökboet och göra lite mer ansträngd 5 kamp.
    Tog en öl på tyrolen innan vi gick vidare till pasta +. Satt inte direkt för oss själva men vet att man kan sitta i ett litet mer avskilt rum, likadant på la vacca som ligger nästan vid ullevi. Grymt god mat.

Så såg min dag ut, hoppas du kan få några tips och lycka till

• Tooticki

Vad är det för tjej? Gillar hon fart och fläkt eller mer lugn och ro?

- Åka en sväng på en HD
    - Skjuta lerduvor i Askim
    - Femkamp på Gökboet
    - Behandlingar på Elisabethskolan
    - Vin eller chokladprovning

• sofili

jag fick ta modell bilder hos fotograf cecilia i gbg, jätte kul, hon sminkade mig och sen blev jag fotad, jätte go och trevlig tjej..!

• Yanksan

Tack för tipsen! Tjejen gillar fart o fläkt o tävlignar så nån form av femkamp har vi tänkt! Blir antingen Gökboet eller på Laserdome. Ska kolla upp restaurangerna ni tipsat om!

Nån mer?

• Tooticki

Jag vet inte hur många ni är men restaurangen Byns Bistro är väldigt trevlig och har ett lite avskilt rum, för 6-10 pers har jag för mig. Ligger på tredje långgatan.

• Yanksan
    Tooticki skrev 2008-06-04 06:15:10 följande:
    Jag vet inte hur många ni är men restaurangen Byns Bistro är väldigt trevlig och har ett lite avskilt rum, för 6-10 pers har jag för mig. Ligger på tredje långgatan.
    Vi är nog uppåt 15 så det blir kanske trångt, men ska kolla med dem! Tack!
  • mrsschmidt

Jag blev lurad till möhippa´nu i helgen och då hade det fixat en kroki kurs, så jag fick måla av en naken man i olika poser.. haha... Det var jättekul..

• Sara W

Jag var med och arrangerade en möhippa i lördags där vi hade islandshästridning på förmiddagen och laserdome på eftermiddagen (och småaktiviteter däremellan). Rekommenderar verkligen laserdomestället vid Mölndalsvägen. De har en lite relaxavdelning så man kan bada bastu efteråt och dricka öl. Killarna i kassan visste om att vi skulle komma och vi hade ögonbindel på den bliande bruden, så det fanns utrymme för lite extra hyss. Ena killen i kassan ropade "nästa grupp för bungy jump" och hade dessutom en lina och sele för demonstration. Det dröjde länge innan vår väninna begrep att det var Laserdome som gällde. Bara 200 kr för 40 min spel och relaxen.

• aj08

Mina kompisar överaskade mig med möhippa för mig förra helgen, såå roligt :) Vi va på "Fånarna på farmen" ute i Säve. Om det är en tjej som gillar tävlingar och lite fart så är detta hur roligt som helst, det bästa jag har gjort! Å allt är jättebra fixat å man kan äta å så där också om man vill... Jag rekommenderar det varmt!

• Yanksan

Åh vad bra med alla tips! Tusen tack!

Vad gjorde ni på kvällen? Nån restaurang?

• Tx2

Var med o arrade en möhippa för några månader sedan. Startade med att hon fick ge sig ut på en löparrunda medans vi dukade upp frukost hemma hos henne, efter det silversmide, lunch hemma hos en kompis, capoiera, gick till en hyrd relaxavdelning . Efter det fick hon gå hem till en annan vän där hon fick skåla med våra killkompisar medans vi traskade hem till en annan kompis för att göra iordning oss. Där hade vi en kock som lagade en fantastisk middag för oss.

• Yanksan
    Tx2 skrev 2008-06-08 17:31:40 följande:
    Var med o arrade en möhippa för några månader sedan. Startade med att hon fick ge sig ut på en löparrunda medans vi dukade upp frukost hemma hos henne, efter det silversmide, lunch hemma hos en kompis, capoiera, gick till en hyrd relaxavdelning . Efter det fick hon gå hem till en annan vän där hon fick skåla med våra killkompisar medans vi traskade hem till en annan kompis för att göra iordning oss. Där hade vi en kock som lagade en fantastisk middag för oss.
    Kul med kock! Vad kostade det? Vill du dela med dig av kontaktuppgifter?

Gillar också att ni drog in killarna! Kul1
Svar på tråden Tips på saker att göra på möhippa i Gbg?