Billigt papper?
Jag undrar om någon kan tipsa om var man kan köpa billigt papper till inbjudningskort, program, tackkort etc? Tycker att hobbyaffärerna känns lite dyra? Finns det något bra "pysselställe" på nätet?
Jag undrar om någon kan tipsa om var man kan köpa billigt papper till inbjudningskort, program, tackkort etc? Tycker att hobbyaffärerna känns lite dyra? Finns det något bra "pysselställe" på nätet?
På Gamman www.gamman.se/Galleri.asp finns det exempel på egengjorda trycksaker och de ser jättefina ut men sen är frågan om jag kan göra något bra (som fortfarande är billigt). Vill ju inte ha ett worddokument med clipart-gubbar utan lite mer ordentligt. Fast jag har aldrig provat så jag vet inte om det är svårt...
Kan vara att personen som "skämtar" tror att ni har särskrivit ett sammansatt ord och särför vill göra sig lustig över det...
Nu är ju så inte fallet så "the joke is on her"
Jag har i alla fall sett jättemånga jättefina och arbetade inbjudningar, och även de enklaste kan jag tycka är jättefina.
Men olika smak har ju alla människor, även olika förutsättningar för sin budget och vad man väljer att prioritera. Vi gjorde våra egna och alla tyckte de var superfina!
TS, var inte rädd för att göra dina egna, dina gäster kommer tycka de är jättefina, i princip oavsett hur de ser ut. Och även om du har någon enstaka som inte gillar dem, vad gör det?
anna 1976 skrev 2008-06-02 15:17:05 följande:
Ja, eller att de flesta kanske inte har råd att anlita en grafisk formgivare för sina trycksaker....?
anna 1976 skrev 2008-06-02 15:17:55 följande:
Kolla med ditt tryckeri, oftast kan man köpa allt från lösa ark till färdiga kort. Vi tog en mellanväg och köpte färdigvikta kort och kuvert som vi sen ska trycka och dekorera själva.
Här har du min inbjudan:
www.klusell.se/2008/04/24/brollopsinbjudan/
Jag köpte "kuvertet" färdigt. och sen dekorerade jag insidan genom att sätta fast ett mönsterpapper samt att skriva utt själva inbjuden på vellumpapper (tunnt och genomskinligt).
Utanpå embossade jag med guld och satte igen med sigil. Tror inbjudningarna hamnade på 18 kr st. Inte billigt men personligt och fint.
Gå ut och köp lite olika papper, i olika färger och tjocklekar och struktur och ta hem och testa lite. Vad som funkar i printern, och hur det blir fint, Köp ett bra pappersklister om du ska klistra något så att det blir snyggt, eller sån fototejp som är dubbelhäftande beroende på vad du ska göra. Kolla om du har någon scrapbookingbutik i närheten, där kan du hitta roliga saker och stämplar och sånt. Men köp hem och testa lite, det är enklast!
Tja....men både att köpa färdiga kort och att ha en grafisk formgivare kan bli dyrare än att göra dem själva. Visst kan man göra dyrare inbjudningar hemma, men det kan också bli mycket billigare, och fortfarande fint.
Vi körde som sagt våra trycksaker hemma på printern, det blev jättebra. Har en sån som kan skriva ut foton och vi körde på bästa kvalitet, hur bra som helst!
Nåja, nog om det, nu slutar jag diskutera detta. Men jag kan slå vad om att de allra flesta inte skulle tycka att trycksakerna ser tråkiga ut bara för att de är billiga.
Men av nyfikenhet, vad kostar era inbjudningar?
anna 1976 skrev 2008-06-02 15:36:11 följande: