• EnaOline

Nervös som f*n!!

Hej ni alla!

Har skrivit ett annat inlägg angående svärmor. Idag ska de få inbjudningskorten och jag är så otroligt rädd och nervös inför hennes reaktion! Jag har ont i magen! Fy fasiken vad jobbigt det är/känns! Jag kommer bli så ledsen och sårad om hon kommer med sina kommentarer som hon alltid gör! Blääh! Hon kommer ha anmärkningar på allt, på varför vi enbart vill ha pengar i gåva istället för servis, grytor o en massa sånt (som vi redan har av) Kanske till och med ifrågasätta giftermålet.?? Nu tror ni att jag gör en höna av en fjäder, men om ni verkligen kände henne, så skulle ni ha full förståelse! :(

Vi hoppas ändå innerst inne att hon kanske kommer bli glad för vår skull??

• Svar på tråden Nervös som f*n!!
  • Humlan66

Jag vet precis hur det där är gumman, jag har levt med sån svärmor själv.Jag tycker du ska säga åt henne att vi kanske inte måste gilla varandra eller varandras tankar osv MEN vi kan ju respektera varandra iaf.
    Nu är detta DITT och m2b's bröllop och ERA önskemål gäller.

Hon vill väl ändå att hennes son ska vara lycklig och det är han ju med dig så för hans skull ska hon backa. När hon håller på sådär så hamnar ju hennes son klämd i mitten och fråga henne om det är det hon vill. Du och din make ska leva många år ihop och stå ut med svärmor så för att ni ska få lugn och ro så ta ett snack med henne så fort det går även om det är skitjobbigt, jag tror du kommer att må bättre efteråt .orkar du inte prata så skriv ett mail/brev .Jag maila min jag när jag inte stog ut längre

Jag önskar dig lycka till

Vill du prata mera så släng in ett mess i min inbox

• EnaOline

Tack Humlan66 har just mejlat dig

• EnaOline

Helt sjukt att man ska behöva ha ont i magen p g a en person! Jag vill glädjas inför vårt bröllop, och inte få höra att man är för ung, att vi har varit tillsammans för kort tid osv osv... blablabla.. vi är för 26 och 28 år gamla... vuxna människor! Vi har varit tillsammans i tre och ett halvt år!! *suck* Vi har bott ihop bara efter någon månad vi blev tillsammans och det har fungerat helt perfekt, vi är ju som gjorda för varandra och otroligt lyckliga tillsammans, varför ska det finnas folk som försöker på alla sätt ta den glädjen och lyckan ifrån en? För att de själva är olyckliga??

• EnaOline

usch! hon har ringt idag, vi var ute med hundarna, vi vågar ärligt talat inte ringa upp! Vi är så lyckliga inför vårt dag och är rädda att hon ska såra/ förstöra/ behandla oss som små barn... Om man bara visste hur hon har reagerat, vad hon kan säga i förväg så man på något vis kan vara förbered! *suck*

• pallesj

Jobbigt, Hoppas på det bästa för er o att hon kan vara lite glad och respektera era önskemål med presenter o dyl. Lycka till med allt nu

• EnaOline

wow!! Det gick jätte bra! Skönt!

• janedoe

Vi hade samma rädsla inför min svärmor... ;) Men jösses! Hon var så lycklig så hon började gråta när min sambo väl vågade svara! När och där man minst anar det! Grattis!

• CamillaetCamillus

Berätta, vad sade hon? *nyfiken*

• EnaOline

Å tack! Hon blev över lycklig för vår skull! Och gratulerade tusen gånger! Och de skulle stå för champagne och de skulle komma flera dagar tidigare för att hjälpa till, de skulle köpa det ena och det andra! Hon var verkligen faktiskt glad på RIKTIGT? Och hon önskade mig välkommen till familjen osv osv.. Vi är så glada så vi studsar av glädje och lycka!

• Sanfor

Vad roligt! Skönt när det ordnar sig!

• EnaOline

Å tack så hemskt mycket! Vi var riktigt nervösa, särskilt jag! men så glad jag är!

Svar på tråden Nervös som f*n!!