Berättat om hemlig vigsel via sms/mms??
HEj!
Är det någon som gift sig i hemlighet och berättat för familjen med ett sms eller mms?? Vad skrev ni i så fall? Hur togs det emot?
/bunny
HEj!
Är det någon som gift sig i hemlighet och berättat för familjen med ett sms eller mms?? Vad skrev ni i så fall? Hur togs det emot?
/bunny
Har inte gift mig hemligt men min bror. Jag skulle ha uppskattat det heller än att i fick läsa det i tidningen. Jag hann förstås inte läsa det innan första kommentaren av en arb kolega sa till mig: -Hade ni det trevligt på bröllopet? . Och jag stog där som ett fån och fattade ingenting.
Ja vi har tänkt skicka sms till föräldrar & syskon samma dag och sen kommer det i tidningen "för allmänheten" några dagar efter. Hade varit kul med nåt rim eller nåt??
På lördag är det dags.....
Vi har tänkt skicka ett kort till alla vänner och bekanta, med dels en text och dels ett bröllopskort och helt enkelt informera om att vi har gift oss. Alltså precis som ett "fototackkort" fast utan "tacket". Dagen efter blir det väl en annons i tidningen också.
puffar
En av mina tjejkompisar och hennes sambo valde att skicka MMS med bild på vigselbeviset och texten " Efter semestern har vi fest för att fira!" samma dag som de gift sig i Stadshuset. Jag tyckte det var ett väldigt kul och annorlunda sätt att meddela det på men jag tror att det var deras vänner som fick meddelandet, närmaste familjen kanske vill få lite mer personligt meddelande som ett telefonsamtal .
när min sambos bror gifte sig så fick vi ett sms där det stod.
Varma soliga hälsnigar från Mexiko / de nygifta