• EnaOline

Väst o slips till kostym??

Hej!

Ska västen och slipsen vara i samma färg, eller kan man exempelvis ha en svart väst, med guldfärgad slips??

• Svar på tråden Väst o slips till kostym??
  • Garonne

Precis så ska vi ha det! Har inte köpt det än, men vi är på jakt! Jag har guldfärgad klänning, så han ska matcha med slipsen.

• EnaOline

men vet du om västen ska vara i samma färg som kostymen?

• Garonne

Nej det tycker jag absolut inte är nödvändigt! Vi tänker köpa en hel kostym, svart med tillhörande väst.

• Garonne

Förlåt, har sniffat på vinet lite... Ja, västen måste nog passa ihop med kostymen. Vet inte om det nödvändigtvis betyder samma färg, men gå till nån affär där de har koll vad som passar!

• Fröken förväntan

Min sambo ska ha svart kostym med svart väst och ljus-guld-gul slips och näsduk till.Skitsnyggt och modernt tycker jag! Så det är klartattdu kan ha avrt väst och guldslips

• EnaOline

hej ni alla! Nu har vi hittat slips o väst som matchar varann, men nu har vi fått ett annat problem, frågan är om det blir för mycket av det goda? haha

• eveluscious

Tycker INTE västen behöver ha samma färg som kostymen. Ex svart kostym och silvrig väst kan va läckert och sen en slips med matchande näsduk som går i samma ton som brudens bukett Tycker det är snyggast att bryta av dvs. en färg på kostymen, en på västen och sen en tredje på slips/plastrong och näsduk.

Svar på tråden Väst o slips till kostym??