Min Familj vägrar prata om bröllopet
Jag och min fästman bestämde oss dagarna innan nyår för att vi skulle gifta oss nu i Augusti.
Vi berättade först för hans familj som blev överlyckliga.
men sen när vi berättade för min föräldrar blev det tyst.
sedan dess har vi inte hört ngt. jag ahr försökt få min mor att prata och engagera sig men det har inte gått.
Jag bad henne en måndag att följa med och prova brudklänningar på lördagen. hon visste inte om hon hade tid. hon aknske skulle tvätta då men hon skulle höra av sig på torsdagen. vilket hon inte gjorde.
Det här har varit väldigt jobbig för mig o min fästman. under 2 månader pratade vi knappt om bröllopet och sen bestämde vi oss för att ha ett litet bröllop med våra två närmsta vänner, vigselförrättaren + fotograf. Jag skickade ett sms till min mor om att vi bestämt oss för att inte ha ngn fest utan istället lägga pengarna på en bröllopsresa. svaret jag fick löd "Trevligt! vill ni ha bidrag till resan?". inte ett ord om bröllopet!
Min fästmans familj blev väldigt besvikna när de fick reda på att vi inte ska ha fest och ska nu istället ställa till med fest för oss!
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu, vanligtvis har vi en jättebra kontakt och kan prata om det mesta. men sen vi berättade om bröllopet har det förändrats, antagligen mycket pga att jag är besviken på henne.
Nu till grejjen, jag o min sambo har svprt med ekonomin då jag är arbetslös o går lite lätt på inringning. jag har ingen a-kassa o kvalificerar mig inte till försörjningsstöd då fästmannen tjänar 1000 kronor för mycket...
Vi har bett min morbror och hans fru att vara fotografer på vårt bröllop, filma och fota. då det är proffs. min morbror har bla vunnit en Emmy... Vilket de kommer gratis.
när jag pratade med dem visste de inget om bröllopet!
Ska jag berätta för min mor att de är de enda släktingar som får vara med på bröllopet eller följa hennes linje med att ignorera bröllopet helt? känns lite som att det är hennes val men jag vet att hon skulle bli väldigt sårad om hon fick reda på det.