• AnnaPyssan

Bröllopsgäst kan ha vit klångklännng med blommor?

Hej alla, jag ska på frackbröllop i Juni.Nu undrar jag om man som gäst kan ha en vit klänning med blommor i färg på? Hittade en perfekt klänning för ett bra pris på Zarah i tunt siden material men blir osäker om färgen,Vad säger etiketten? Blir jättetacksam om svar.

• Svar på tråden Bröllopsgäst kan ha vit klångklännng med blommor?
  • Waersta

Jag skulle inte reagera/bry mig om en gäst hade det på mitt bröllop, men alla är olika, varför inte kontakta brudparet och helt enkelt fråga dem?

• EllaM

Om blommorna är i färg tror jag det ska gå bra! Så länge de inte är alltför ljusa skulle jag säga att det inte bryter mot ngn etikett. Men för säkerhets skull, fråga bruden!

• brudensara

Tror att jag har sett klänningen på Zara, den var jättefin ! Och, om det var samma klänning, så var det ju ganska mycket blommor - jag tycker att det går jättebra att ha den på ett bröllop. Om du känner dig osäker kan du ju matcha med en sjal och skor i en en färg (ej vitt).

• arot

Hela idén med att gäster inte ska komma klädda i vitt, efter hur jag har uppfattat det, är för att de inte ska förväxlas med bruden . Om du tror att någon skulle missta din klänning för en brudklänning så tycker jag inte att du ska ha den, men annars är det fritt fram att bära vitt som gäst!

• 20080802

Tycker absolut att du kan ha den!!

Inte på mitt bröllop dock frö jag ska ju ha blommigt själv!!

• grabbarna

ja det tycker jag jag hade en ljusblommig klänning på ett bröllop och det var inga sura miner hos nån...

• AnnaPyssan

Tack för alla bra svar,alltså den kan absolut inte på något sätt förväxlas med en helvit brudklänning för det är väldigt stora blommor över den men som sagt botten färgen e vit.Det blir den nu känner jag.
    Läste på lite från Magdalena Ribbing som jag litar stenhårt på:
    Svart och vitt på bröllop?

Fråga: Jag har ett litet dilemma angående klädsel till ett bröllop. Jag har en söt svart klänning med rosa prickar på , eller en vit klänning med röda blommor. Det är ju just dem färgerna som är "förbjudna" men om det inte är helsvart eller helrött/vitt?

Svar: Båda dina klänningar går bra till bröllop - det är ju inte frågan om att du ser brudklädd ut eller sorgklädd när det finns mönster i färg. Så ta den du vill ha, och ta med dig en tunn schal i färg att ytterligare "färga" klänningen med. Beträffande just det röda mönstret är det fullkomligt rätt, du kan genast glömma allt löjligt tjafs om att inte ha rött på bröllop!

Svar på tråden Bröllopsgäst kan ha vit klångklännng med blommor?