• johansdotter

Är det bara vi....?

Efter att ha suttit här på bröllopstorget och diskuterat allt från klänningar till dekorerade sockerbitar så kan jag inte låta bli att förundras...

Är det bara vi som tycker att vårat bröllop ska vara kul för ALLA?

Jag har förvisso bestämt mina tärnors klädsel....men själv betalat för den och betalar även för att vi på morgonen ska gå på spa och få massage tillsammas och bubbelbad innan vi blir iordninggjorda alla tre.

Vi har inte krävt att våra gäster ska ha speciella klädslar, då vi tycker att det är viktigare att dom kan komma och känna sig bekväma i det dom vill ha än att dom ska tvingas in i diverse attiraljer för att "passa in".

Middagen har vi beslutat ska vara buffé...för att undvika att folk blir stela av att sitta länge och kanske inte trivs med just sin bordsgranne...personkemi är känsligt och svårt...så genom att folk kan cirkulera så kan alla umgås och ha trevligt även om bordsplaceringen skulle falera...

Efter själva middagen ska vi ha stor fest med liveband som folk helt opretantiöst kan ha kul till....inga måsten.

För dom som kommer utifrån landet så ordnar vi hotell och ev skjuts.
    Presenter har vi undanbett oss med förklaringen att deras närvaro räcker.

Skulle aldrig ha mage att kräva av våra vänner och släktingar att dom ska hedra OSS och lyda vår minsta vink... Vi vill att våra gäster ska ha kul och få en upplevelse att minnas dom med och att vårat bröllop ska bli ett underbart event även för dom...

Är det bara vi som tänker såhär?

• Svar på tråden Är det bara vi....?
  • Aleta

Självklart är gästerna det viktigaste! Annars kan man ju lika gärna gifta sig på tu man hand.

Något som har bekymrat mig är vissa av gästerna som har tackat nej. De har varit så ledsna och bett så hemskt mycket om ursäkt osv. osv. Precis som om de trodde att vi skulle bli arga eller stötta!
    Jösses, vi är väl inte världens medelpunkt heller! Synd att det är så pretto med bröllop att man ska känna sig tvungen att komma. Det är ju inte specillt kul. Fler som har känt det så?
    Vi har förklarat att vi verkligen inte tar illa upp, kan/vill man inte så är det inte mer med det, vi får träffas en annan gång har vi sagt.

Jag tycker mig ana att många har inställningen att det är en ära för gästerna att komma på bröllopet. Min åsikt är att det är en ära för OSS att de vill komma på vårt bröllop.

• Tooticki
    Aleta skrev 2008-05-28 11:53:34 följande:
    Min åsikt är att det är en ära för OSS att de vill komma på vårt bröllop.
    Jag håller med fullständigt! Är så lycklig över våra fantastiska vänner och familjer som firade med oss och gjorde vår dag ännu bättre än vad den skulle blivit utan dem!
  • Jojjo82

Vi ska också ha ett sådant bröllop! När vi började planera bröllopet, så bestämde vi att prio 1 var cermonin och prio 2 var att gästerna skulle ha the time of their lifes, för då har vi det också. Vi vill ha ett avslappnat bröllop som man slipper vara nervös över i månader i förväg. Vigseln sker i solen med sanden mellan tårna, middagen blir en härlig grillbuffé, tärnorna och gästerna får välja precis vilka kläder de vill och jag tänker lägga ner 0 minuter av mitt liv på toalettpynt

• tolonta
    Aleta skrev 2008-05-28 11:53:34 följande:
    Min åsikt är att det är en ära för OSS att de vill komma på vårt bröllop.
    Håller med!

Men samtidigt som vi givetvis försöker ordna så att gästerna har det så trevligt som möjligt, så måste vi ju även se till att vi har roligt. Och att mycket blir som vi vill

Jag är fascinerad över saker som att marskalken frågar om vi vill att han ska litet längre hår än sin nysnaggade frisyr på bröllopet. Och att tärnans kille undrar om han får tatuera sig innan vårat bröllop (kommer synas över skjortkragen), eller om han ska vänta till efteråt samt om jag hellre vill att han ska ha en skjorta som matchar vårat färgtema... Jag blir helt konfunderad - vadå, ska jag bestämma det? Gör precis som ni vill!!! Och gästerna behöver absolut inte matcha något tema, jag har bett att brudföljet ska matcha temat. Men så betalar jag för dem också!!!
  • Aleta

Ja, jag hoppas verkligen att vi kan ordna en riktigt rolig fest för dem!

• Aleta
    tolonta skrev 2008-05-28 11:59:27 följande:
    Jag är fascinerad över saker som att marskalken frågar om vi vill att han ska litet längre hår än sin nysnaggade frisyr på bröllopet. Och att tärnans kille undrar om han får tatuera sig innan vårat bröllop (kommer synas över skjortkragen), eller om han ska vänta till efteråt samt om jag hellre vill att han ska ha en skjorta som matchar vårat färgtema... Jag blir helt konfunderad - vadå, ska jag bestämma det? Gör precis som ni vill!!! Och gästerna behöver absolut inte matcha något tema, jag har bett att brudföljet ska matcha temat. Men så betalar jag för dem också!!!
    [/citat]
    Visst blir man lite mörkrädd bara för att man gifter sig så förväntas man bli värsta bridezillan! (Jag har tack och lov inte fått några sådana frågor än, jag tror och hoppas att våra gäster känner mig bättre än så ).
    Om jag fick frågan om tatueringen så hade jag nog inte kunnat låta bli att svara: "Nej, gör den nu, men jag ska välja motiv och färg så att den matchar våra servetter!" Hihi...
  • johansdotter

Jooo...jag har också "råkat ut för det"
    Har även en gäst som försynt undrade om det gick bra att komma "som sig själv" ....varpå jag förklarade att jag inte skulle vilja att hon kom som något annat än just "sig själv".

tolonta skrev 2008-05-28 11:59:27 följande:
    Håller med!Men samtidigt som vi givetvis försöker ordna så att gästerna har det så trevligt som möjligt, så måste vi ju även se till att vi har roligt. Och att mycket blir som vi vill Jag är fascinerad över saker som att marskalken frågar om vi vill att han ska litet längre hår än sin nysnaggade frisyr på bröllopet. Och att tärnans kille undrar om han får tatuera sig innan vårat bröllop (kommer synas över skjortkragen), eller om han ska vänta till efteråt samt om jag hellre vill att han ska ha en skjorta som matchar vårat färgtema... Jag blir helt konfunderad - vadå, ska jag bestämma det? Gör precis som ni vill!!! Och gästerna behöver absolut inte matcha något tema, jag har bett att brudföljet ska matcha temat. Men så betalar jag för dem också!!!
  • PennyJenny

Vad som är kul för mig och mina vänner är ju nödvändigtvis inte kul för dig och dina vänner och vice versa. Jag tror knappast att folk sitter och planerar sina bröllop på något annat sätt än att det ska vara en underbar dag och att man har ett arrangemang som man själv tycker om och tycker är kul och som man tror och hoppas att ens gäster ska tycka likadant som. Vad det innebär är ju sedan väldigt olika.

Tycker det låter lite som att det skulle vara något fel på fest som har bordsplacering, bordsservering, massa tal och annat bara för att du och dina gäster inte gillar det. Men som sagt, jag tror inte att folk sitter och planerar sin stora dag och inte vill att ens gäster ska ha superkul och trevligt.

• johansdotter

"Om jag fick frågan om tatueringen så hade jag nog inte kunnat låta bli att svara: "Nej, gör den nu, men jag ska välja motiv och färg så att den matchar våra servetter!" Hihi..."

*ASG* SUVERÄNT!!!

• Zozo

TS.. Tror du verkligen att nagon skulle svara "Nej vi är viktigast och bryr oss inte om hur vara gäster mar?", även om det i princip ÄR sa??

Svar på tråden Är det bara vi....?