• fru Hä
    Äldre 27 May 15:29
    6024 visningar
    8 svar
    8
    6024

    Maldiverna - vilken ö?

    Hej!

    Jag har själv gift mig på Maldiverna och totalt varit där 7 ggr och läst böcker och surfat på tusentals hemsidor efter information. Helt och fullt frälst i detta underbara, unika land alltså! Jag vet att många är intresserade av att åka dit, men känner sig osäkra på vilken ö och andra frågor. Eftersom en resa till Maldiverna kostar en del vill man naturlligtvis att det ska bli så "rätt" som möjligt. Fråga gärna!!!! Jag tycker bara att det är roligt, och det känns också superkul att hjälpa till. Jag kan både tipsa om ö och bra saker att veta inför resan.

    Mvh

    fru Hä

  • Svar på tråden Maldiverna - vilken ö?
  • jenbp
    Äldre 3 Jun 19:02
    #1

    Du skulle ju öppnat din egen resebyrå till Maldiverna! Jag bokar via dig! :o) Finns ju trots allt inte så många byråer att välja bland. P.s Skrev en fråga ang Meeru i en annan tråd. Tänkte höra om du har vart där!?

  • fru Hä
    Äldre 11 Jun 08:48
    #2
    jenbp skrev 2008-06-03 19:02:32 följande:
    Du skulle ju öppnat din egen resebyrå till Maldiverna! Jag bokar via dig! :o) Finns ju trots allt inte så många byråer att välja bland. P.s Skrev en fråga ang Meeru i en annan tråd. Tänkte höra om du har vart där!?
    Jag har haft så himla kul med er alla och hoppas att jag kunnat hjälpa till lite grann i alla fall. Kanske har några av er blivit lika tokiga i Maldiverna som jag? Hursomhelst kommer jag snart att börja sälja resor till Maldiverna! (Bara på fritiden, men ändå!) Jag vet att maninte får göra reklam här, men jag vill bara förklara varför jag inte längre kan svara på frågor osv, det kan missuppfattas.

    Det ska bli jätteroligt att, förhoppningsvis, kunna hjälpa folk att hitta den "perfekta" ön för just dem. Jag har redan satt ihop en lista på de jag uppfattar som bäst.

    Eftersom jag lägger ner skrämmande m tid på att läsa om Maldiverna och de olika öarna, säkert 10-15 timmar iveckan (jag vet...), och hålla mig uppdaterad, så är det bra att det kommer till någon vettig användning.

    Jättemånga hälsningar

    Fru Hä
  • Äldre 12 Jun 15:01
    #3

    Hallå! Vet att jag kommer långt efter här nu, men jag chansar! Kan du ge mig tips på hur man går till väga om man vill gifta sig på Maldiverna? Känner mig helt lost...

    /Michaela

  • Äldre 16 Sep 19:28
    #4

    Vilka resebolag skulle ni rekommendera? ska eller vill åka till maldiverna i juli 2015. Har kollat runder på nätet och på något vis fått för mig att det är billigare att boka via nätet än en resebyrå? och det är en jungel på nätet. vi har en budget på max 60 000 och vill verkligen få perfekt för de pengarna :) bo i vattnet vill vi med. hoppas ni har några bra resebolags tipps :)

    mvh

    Caroline

  • Aniara­4
    Äldre 16 Sep 20:24
    #5

    TS finns inte kvar nu såhär 6 år senare, det ser man på att namnet är svart och inte går att klicka på.

    Juli är ju inte den bästa tiden vädermässigt, men det kan väl vara ok även om det regnar ibland. Å andra sidan är det kanske billigare då eftersom det är lågsäsong.

    Vi var på en av de billigaste resorterna. Kuredu. Det är rätt stort och lite mer charterkänsla än de lyxigare ställena, men fortfarande fint. Som referens prismässigt kan jag ju säga att för tre år sedan var vi där i 2 veckor och betalade knappt 40 000:- för resa + all inclusive. För det priset hade vi inte någon water villa på pålar utan den näst billigaste rumstypen, bungalow på stranden.

    Vi bokade direkt med hotellet och köpte flygresa separat med hjälp av Skyscanner för att hitta den billigaste. Det blev billigare än att boka med resebolag. Jag tror det kan vara bättre att göra så om man har tålamod att sitta och leta på nätet och kolla priser. Fördelen med resebolag är ju att det är enkelt och att man kanske har lite hjälp OM det skulle hända nåt under resan, men det är i stort sett alltid dyrare.

  • Äldre 18 Sep 00:20
    #6

    Jag ska till Maldiverna i februari. Hur vi än gjorde så blev det billigare att boka själva på nätet även om många sa att det var billigare via resebyrå (framför britter).
    Vi ska bo på två olika öar och klarar oss tyvärr inte under 60 000 kr, men det kan ni säkert göra, speciellt då ni reser under lågsäsong och bara bor på en ö.

    Kolla t.ex. www.agoda.se för hotell och www.momondo.se för flyg.

  • Äldre 18 Sep 08:59
    #7
    cljung skrev 2014-09-16 19:28:18 följande:

    Vilka resebolag skulle ni rekommendera? ska eller vill åka till maldiverna i juli 2015. Har kollat runder på nätet och på något vis fått för mig att det är billigare att boka via nätet än en resebyrå? och det är en jungel på nätet. vi har en budget på max 60 000 och vill verkligen få perfekt för de pengarna :) bo i vattnet vill vi med. hoppas ni har några bra resebolags tipps :)

    mvh

    Caroline


    Jag och min sambo reste till Maldiverna, Reethi Beach, i januari i år. Vi bokade vår resa med Emerald travels ( www.emeraldtravels.com/ ) Servicen var super, snabba återkopplingar, bra offert och bästa pris. Vi var där i 12 dagar och bodde i en water villa. Vi la strax under 60 000.- för den resan, all inclusive. 


     


    Jag har bara gott att säga. Servicen på ön var toppen buffèn likaså. Vi provade några andra restauranger och även roomservice. Jag rekommenderar all inclusive då man får lite rabatterade priser på diverse drinkar samt på de överiga restaurangerna om man vill prova dem. 


    Vi är och var supernöjda och jag kan med gott samvete rekommendera både resebolaget och den lilla ön :)

  • blivan­defru
    Äldre 10 Feb 21:15
    #8

    Vart på Maldiverna bör man åka i september? Dels gällande väder och delss så det är prisvärt? :)

Svar på tråden Maldiverna - vilken ö?