• Soon 2 be Mrs

Vigselprogram/Festhäfte ett måste?

Är vigselprogrammet ett måste?? Känns som om jag får panik med alla saker som måste göras.. Finns det någon som skippar det helt och hållet??? Är det någon som kör det ena men inte det andra?

Är det någon som snälla kan hjälpa mig med hur man gör dessa program.. ?? Lite vilsen här...

• Svar på tråden Vigselprogram/Festhäfte ett måste?
  • Mrs Marley

Jag är också i valet och kvalet om jag ska göra vigselprogrammen till kyrkan.
    Visst kan det vara skönt för gästerna att veta ordningen men och andra sidan vet dom ALLT som händer i kyrkan, blir inga överraskningar.
    Så jag får se hur jag gör.
    När det kommer till festhäftet så gör våra underbara toastmasters det, jag har ingen aning vad det innehåller men jag har fullt förtroende för dom. Ska faktiskt bli lite spännande.

• Tooticki

Vi hade inget av det och vårt bröllop blöev grymt lyckat! Väljd bort det ni inte vill lägga energi på, det är inte detaljerna gästerna märker; det är er och er lycka och glädje!

• Soon 2 be Mrs

Hehe ja precis! Jag funderar på att göra bara ett av dom... men vet inte vilket... dock så låter festhäftet roligare men hur gör man ett sånt???

om någon vet så maila mig gärna (om ni vill visa era) på : cintyarauda@hotmail.com

• Mrs Marley

Jag vet inte hur vårt ser ut men jag kan ge lite tips.
    Vissa skriver upp menyn och vinerna
    Ofta en massa roliga sånger som man sjunger under kvällen, tänk på att dom ska vara enkla så att alla kan sjunga med.
    Bordsplaceringen kan finnas med.
    Man kan ha en kort beskrivning om alla gäster, toppen när alla inte känner alla. Annars kan man låta bli det.
    Sen kan man fylla på med lite frågesport om brudparet eller kanske ett korsord.

Man kan väl säga att basen i häftet är allsången som på vilken fest som helst.

• valkyriana

Jag känner att vi "måste" ha festhäfte. Känner mig inte särskilt manad dock... Måste ta tag i de snart
    Vigselprogramet var så ruskigt lätt att göra, det ligger redan på datorn- ska bara printas.

• brud 20080705

Hej!vill tipsa er om en bra hemsida som heter gamman.se där finns en tjej som heter Flinga och on har en kanon hemsida med fbra tips till festprogram!
    Mvh E

• Soon 2 be Mrs

brud 20080705 skrev 2008-05-27 10:00:02 följande:

Hej!vill tipsa er om en bra hemsida som heter gamman.se där finns en tjej som heter Flinga och on har en kanon hemsida med fbra tips till festprogram!Mvh E
    tack jag kollade hemsidan och hittade lite grann iaf.. ;)
  • Soon 2 be Mrs
    Tooticki skrev 2008-05-27 08:35:40 följande:
    Vi hade inget av det och vårt bröllop blöev grymt lyckat! Väljd bort det ni inte vill lägga energi på, det är inte detaljerna gästerna märker; det är er och er lycka och glädje!
    hehe det är sant, dock vill jag gärna gör ett häfte iaf.. lutar mer åt festhäftet.. en rolig grej att spara...
Svar på tråden Vigselprogram/Festhäfte ett måste?