• KarlssonGradin

varför tar hon saker för givet??

Det hela börjar med att ibörjan när ja och min blivande man träffades och blev tillsammans så var han redan bjuden på bröllop. sin kusins bröllop. eftersom vi itne hade varit ihop så länge då det var dags för deras giftermål. Han ringde då och frågade om jag fick följa med honom men de var för kort tid sa bruden (hans kusin) och ja tänkte inte mer på det inget måste för mig vi tänkte ju bara fråga om det gick. men sen fick hans farbror reda på det och han i sin tur ringde den blivande bruden och skälde ut henne om varöfr inte jag fick komma osv. vilket resulterade i att hon ringde då tilbaka til oss och sa att hon skulle försöka fixa så ja fick komma.

Slutade med att vi båda fick åka fast det är klart att de kändes vädigt dumt och det än idag att halka in på ett bananskal så där. hade aldrig träffat dem e de andra i säkten i hade ju bara varit ihop ca 2mån.

så nu till dagens tjat om olika saker. började med att Bruden i ovanstående text lillasyster som är 16år började prata på msn när hon fått veta att vi skulle gifta oss om att dom ska komma eftersom vi var bjuda på hennes systers osv, och i lör så frågade de om hon fick ha en vit klänning med nåt svart mönster på. Då sa jag Nej för ja vill vara helt själv om vit osv. de blev jätte sura el hennes mama som frågade fick kommentaren - ja vi får väl se vad vi köper!! frågar de mig den blivande bruden så har de ju räknat med ett nej också. sen igår fick ja veta att de hade tänkt att fråga om hon fick ta med sig en kompis till vårat bröllop eftersom det tog slut med hennes kille för nån månad sen HALLÅ VAD TÄNKER DE MED??

el är det jag som e dum i huvudet??

• Svar på tråden varför tar hon saker för givet??
  • MissDoe

Näe, du är INTE dum i huvudet! En del människor är bara så där.. man blir tokig och fattar inte hur dom tänker, men det verkar inte hjälpa! Jag har varit i en vild diskussion med min m2bs morbror en jul om hurivida det skulle supas på julafton. Jag farbannad eftersom alla skulle komma till oss och ingen lyssnade och han sitter och säger att han ska tjuvsupa i pannrummet! Till saken hör att karln inte ens skulle vara med på maten utan bara ville komma och supa skallen av sig efteråt.. *suck* Kan tilläggas att han är exakt lika lätt att ha att göra med nu.. jag är sååååå glad att vi inte har skickat ut några inbjudningar än..

Bara att bita ihop och hålla god min.. och försök hitta nån som är på er sida. Jag fick en enorm hjälp av min svärmor den julen jag berättade om.

• pirrpirr

Du har rätt!! De ska väl va glada att de får komma. Bara för att du fick komma till deras bröllop så innebär ju inte det att ni måste bjuda dem! Tänk om ni vill ha ett litet personligt bröllop? Kusiners kompisar känns ju verkligen överdrivet, de har inget där att göra. (btw Vi har tom dragit gränsen vid kusiner på vårt bröllop)Ang klänningen så tycker man ju att de borde ha vett att inte köpa en vit.

• Lakritspuck

Fast en klänning med tex svarta blommor på vit botten konkurrerar ju inte med en brudklänning. En sådan klänning uppfattas ju inte som "vit" utan som "blommig".

• Piha

Men om de nu frågar bruden och bruden säger nej så får de väl acceptera det. Vad än etiketten säger.

Lakritspuck skrev 2008-05-26 14:18:30 följande:
    Fast en klänning med tex svarta blommor på vit botten konkurrerar ju inte med en brudklänning. En sådan klänning uppfattas ju inte som "vit" utan som "blommig".
  • KarlssonGradin

klänningen som de hittat hade bara någon typ av blom ranka på sidan inte hela klänningen!

• vintergården

visst är det härligt med människor som varken har vett eller etikett i hjärna eller tal.

Stå på dig tjejen o prata med m2b han kan ju ta fighten med "sin" sida.

• Lakritspuck
    KarlssonGradin skrev 2008-05-26 16:17:37 följande:
    klänningen som de hittat hade bara någon typ av blom ranka på sidan inte hela klänningen!
    Då förstår jag helt hur du tänker i fråga om det.
  • Labolina07

men va? Gör människor så????
    Stå på dig!

• EmmaCaroline

omoget av tjejen att bli sur över klänningen och fråga om hon fick ta med en kompis, men hon är ju trots allt bara 16år. Sen vet jag inte om jag förstod hela historien om det första bröllopet. Jag tyckte nog synd om bruden om jag förstod rätt. Dom inbjudna från början är det som är inbjudna, man ringer inte och frågar om man får ta med någon oavsett relation till den man vill ta med. Jag skulle inte heller bjuda någon som min kusin bara träffat i två månader och som jag aldrig ens har träffat. Stackars brud som blir utskälld, det är hennes bröllop och hon ska väl få bjuda vem hon vill. Måste nog säga att jag tyckte att ni gjorde fel. Samt att brudens lillasyster nu gör fel, men som jag sagt innan, hon är ju bara 16år. Men det är min åsikt.

• Princess Nightingale

HM, om hon nu absolut inte kunde ta emot ett nej, varfor fragade hon da?

Ar hon ensam om att vara runt 16? Nar man ar 16 vill man verkligen ha nagon man kan prata med.

Klanningen tycker jag inte hon ska ha pa sig men for mig hade hon fatt ta med sin kompis.

Det ordnar sig ska du se. :)

Svar på tråden varför tar hon saker för givet??