• wildalila

    November bröllop

    Hej allisammans..!!!

    Nu är äntligen sommarn här och det börjsar bli varmt. Själv sitter jag och förbereder min solbränna till mitt brökllop som blir i novembe. Tänkte kolla om det finns några fler som gifter sig i november 2008???
    Ska sätta igång med att gå ner i vikt till bröllopet. någon som vill vara med och hjälpas åt. Bor i södertälje så finns det ngn i närheten här så vore det super kul om vi skulle kunna hjälpa varandra. Hör av er!!!

    Kramar November tjejen!

  • Svar på tråden November bröllop
  • Mizty

    En novemberbrud till Ansluter mig till skaran!

    Blivande fru L: 8 november
    harthurs: 8 november
    Mizty: 8 november (Gbg)
    Fejs: 15 november
    Wildalila: 15 November
    Novemberbröllop08: 15 November

  • Mizty

    För 2 veckor sedan hade jag nästan panik då det var så mycket kvar att fixa... Men som tur är har jag haft det lugnt på jobbet Inbjudningskorten ska gå iväg denna veckan, ringarna är beställda, hindersprövning & namnändrig inskickat, möte med dom som har lokalen & catering bokat idag... Kläder till killarna ska bokas till helgen. Mina är inköpta frånsett underkläder. Vikten kämpar jag på med

    Ja, det var lite om mig det

    Tomtebloss låter mysigt tycker jag!! Bra idé.

    Där vi ska ha festen förslog han att vi kan ha små eldar utanför, lät väldigt mysigt! Bild finns på vår hemsida om någon vill kika (under festfliken)

    carolineochhakan.weebly.com

  • Brud 08

    Lägger till mig också.
    Kul att det är så många i november, trodde att det nästan bara var jag :o)

    En fråga också... Hur gör ni med kappa/cape i novemberkylan. Någon som ska hyra eller har köpt något snyggt?

    Blivande fru L: 8 november
    harthurs: 8 november
    Mizty: 8 november (Gbg)
    Fejs: 15 november
    Wildalila: 15 November
    Novemberbröllop08: 15 November
    Brud 08: 15 november

  • majamyra

    majamyra: 7 november
    Blivande fru L: 8 november
    harthurs: 8 november
    Mizty: 8 november (Gbg)
    Fejs: 15 november
    Wildalila: 15 November
    Novemberbröllop08: 15 November
    Brud 08: 15 november

  • Mizty

    Brud 08 - Jag har en cape, en "kort" som täcker överarmarna som min farmor har haft, den har jag tänkt ha på bröllopet. Är lite sugen på något lite längre men blir lite snål

  • Brud 08

    Det låter jättefint med en kort cape, och extra kul när det är farmors. Vill också ha en farmor som har en fin cape att låna ut Jag får nog kolla runt vad som finns att hyra. Även om man inte är ute så mycket kan det ju behövas något att svepa om axlarna, man lär ju frysa av ren nervositet kan man tänka.


    Mizty skrev 2008-08-19 08:48:37 följande:
    Brud 08 - Jag har en cape, en "kort" som täcker överarmarna som min farmor har haft, den har jag tänkt ha på bröllopet. Är lite sugen på något lite längre men blir lite snål
  • Mizty

    Brud08 - Fast många säger att dom är varma pga stress & nervositet... Vi får väl se hur det blir för oss

  • Brud 08

    Mizty - jo, så kan det ju också vara :o) Kan tänka mig att man knappt hinner tänka på sådana "banala" saker som temperatur på bröllopsdagen
    Just nu kretsar verkligen hela livet runt bröllop
    Inbjudningskorten ska ut imorgon, ska till guldsmeden och designa och beställa ringen i dagarna, jaga sömmerska till ändringarna av klänningen, ut och kolla underkläder efter jobbet, hem och börja fila på gästpresentationer och festhäfte, väntar ivrigt på att få tillbaka hindersprövningen så jag kan skicka till kyrkan för att kunna boka tid med prästen.... och några miljarder saker till.
    Blir perfekt med en låååång (nåja, två veckor i alla fall) resa direkt efter bröllopet :o)

  • majamyra

    Brud08: Ser också fram emot semester direkt efter bröllopet, jag knåpar med inbjudningarna som ska iväg i veckan. Hindersprövningen är inskickad också. Fyndade skor igår!
    Pusselbitarna börjar falla på plats och det känns skönt. Fast ring har jag inte kunnat välja än. Måste iväg och prova snart. Vad har ni valt för ringar?

  • Mizty

    majamyra - Hade oxå jättesvårt att välja. Jag fick väldigt bra hjälp & service på Smycka. Jag skulle dock ha två ringar (ny förlovningsring) Som förlovingsring blev det en i borstat rödguld & vigselring blir en i blankt rödguld med en lite "större" rund diamant.... Hmmm svårt att förklara.

    www.smycka.se/content
    Det är den som är längst upp.

  • majamyra

    Mizty: vad fin, förlovningsringen med, såg i ditt galleri.

  • Ivy

    Här kommer en novemberbrud till! Den 22e var det tänkt. Men vad långt ni har kommit med planeringen! Ska träffa värden i kväll för att planera och det ska bli skönt att lägga ifrån sig lite ansvar! Ska ni ha stora fester?

  • Mizty

    Tack! Det är min gamla förlovningsring


    majamyra skrev 2008-08-20 14:35:37 följande:
    Mizty: vad fin, förlovningsringen med, såg i ditt galleri.
  • Brud 08

    Våra förlovningsringar är släta i vitt guld, aningens välvda men helt raka kanter. Till en jämn födelsedag fick jag två briljanter isatta i min ring, tvärs över. Vigselringen blir samma "skena" men lite smalare än förlovningsringen med briljanter hela vägen på det som syns av ringen.
    Ja, det gick säkert inte att förstå ett skvatt av den besrivningen Jag får fota ringarna när jag får dem (min förlovningsring är inlämnad som mall eftersom dom är handsmidda) Väldigt tomt på vänster ringfinger just nu


    majamyra skrev 2008-08-20 11:17:30 följande:
    Brud08: Ser också fram emot semester direkt efter bröllopet, jag knåpar med inbjudningarna som ska iväg i veckan. Hindersprövningen är inskickad också. Fyndade skor igår!Pusselbitarna börjar falla på plats och det känns skönt. Fast ring har jag inte kunnat välja än. Måste iväg och prova snart. Vad har ni valt för ringar?
  • Novemberbröllop08

    Nu har våra trycksaker äntligen kommit så i helgen ska inbjudan fixas till lite extra och sedan skickas Såååå härligt när den väl är skickad.

    Imorgon ska vi beställa tårtan.

    Hur ligger ni andra till i planeringen?

  • Mizty

    Jag har fått våra inbjudningar klara nu precis Känns så skönt! Ska lägga dom på lådan på lunchen... Pirrar bra i magen när jag tänker på att alla får dom i morgon

    Håller på att göra placeringskorten nu! Blir det något frånfall så är det inte hela världen...

    Novemberbröllop - Vad ska ni ha för tårta & vilken fyllning?
    Nu känns det som vi ligger hyfsat bra till, långt långt efter för 2 veckor sedan, men det har flutit på bra det sista

  • Mizty

    Brud08- Kan tänka mig att det känns naket! Ser fram emot bilder

  • Novemberbröllop08

    Mizty: Vi ska nog bara ha en enkel vit princesstårta. Utseendemässigt ska den se ut som den i mitt bildgalleri, nästa iallafall Blir dock ingen best imorn utan på tis.

    Skönt att inbjudan är klart, härlig känsla att få lägga på dom på brevlådan

Svar på tråden November bröllop