• Aug 08

Gästpresentation och plötsligt avhopp?!

Hej!

Jag funderar på att skriva några rader om samtliga gäster. Det vanliga är väl att sätta in dessa presentationer med bordsplacering i festhäftet men hur gör man om någon plötsligt inte kan komma (sjukdom osv.)?

Vi blir över 100 gäster så det är tyvärr inte möjligt att göra festhäfterna samma dag.

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Gästpresentation och plötsligt avhopp?!
  • Danielaa

Skulle nån bli sjuk så e de väl inte hela världen då blir de ju bara en tom plats där... De förstår ju folk!

• Nessan

Gör allt i festhäftena och skriv ut, men spara gästpres. till några dagar innan bröllopet. Bordsplacering och gästpres. brukar ju alltid hamna i mitten och då kan man ju stoppa in den sist. Vissa lägger den tom löst i mitten av häftet för att kunna göra klart hela häftet vid ett tidigare tillfälle.

Skulle nån sedan bara dagen innan meddela att den inte kommer så får det helt enkelt vara så. Var på ett bröllop i går där det var en tom plats vid ett bord där ngn (som var beskriven i häftet) skulle suttit men som (antagligen) fått förhinder i sista stund. Då får det helt enkelt vara så!

• lycklig78
    Danielaa skrev 2008-05-25 12:30:11 följande:
    Skulle nån bli sjuk så e de väl inte hela världen då blir de ju bara en tom plats där... De förstår ju folk!
    Håller med. På vårt bröllop var det 3 avanmälningar precis innan.
  • BrudenB

Vi hade en person som inte dök upp på vårt bröllop (oanmäld utebliven) - det som störde mig i det fallet var att vi tvingades betala för hans kuvertavgift trots att han inte var där (1500 kr), mer än att vi hade skrivit ut hnm i festhäftet och han inte var där.

• Maurit

Vi kommer att skriva ut vårat festprogram inkl bordsplacering och presentation. Det kan ju komma återbud samma dag. Har själv varit på bröllop där personer inte kommit pga sjukdom

• DetOrdnarSig

Vi hade inte med bordsplaceringen i festprogrammet just på grund av risken för sista-minuten-avhopp. Jag tycker inte det känns så kul att lämna en tom plats mitt på, utan då hade jag flyttat runt folk så att den tomma platsen hamnade i slutet av något bord. Vi hade ett avhopp ett par dagar innan och hon fanns med bland presentationerna, men vi skrev ut bordsplaceringen dagen innan så där kunde vi ta bort henne.

Svar på tråden Gästpresentation och plötsligt avhopp?!