• pojomo

Nu börjar "tjatet" om bröllop

svärmor var hos mig i torsdags å drack kaffe innan jobbet å då sa hon att M2B syster tyckte att vi kunde nöja oss med typ smörgåstårta efter bröllopet, så det inte blir så dyrt.... Det första som kommer upp i mitt huvud när jag hör detta det är att oavsett hur vi väljer att ha detta så kommer det inte att passa henne.
    Vi har bestämt att det blir buffe och det är ingen stor kostnad pga att vi är få. Just därför tyckte hon det var bättre med smörgåstårta för tydligen kan man inte ha en fest om man är 26 pers.

Så jag sa att då kunde vi lika gärna ha gift oss borgeligt.
    Sa detta till sambon åhan tyckte att hon kunde stanna hemma om hon ändå bara skulle gnälla.
    Jag anser inte att detta bröllopet blir dyrt utan hamnar runt 10000:- med mat å ring å allt annat.
    Lär höra mer via andra då hon inte vågar säga direkt till oss

Jaja jag ville bara gnälla, nån gång får det ju va min tur

• Svar på tråden Nu börjar "tjatet" om bröllop
  • Tooticki

Är det hon som betalar? Annars är det ju inte hennes problem...

• pojomo

haha nej du men jag kanske ska fråga henne det om jag får höra nåt.

Tooticki skrev 2008-05-24 22:15:22 följande:
    Är det hon som betalar? Annars är det ju inte hennes problem...
  • esset50

Just när man får sådana där kommentarer... Hornen växer o man blir 13 år igen. Bara MÅSTE göra tvärtom!
    Försök låtas att du är en gås = alla kommentarer bara rinner av. Ignorera alla dumma kommentarer, det brukar vara bästa medicinen, då har du dessutom INTE sänkt dej själv till samma låga nivå.
    Lycka till...

• Ljungfru

Att man lägger mycket pengar på en dag då man själv är i centrum kan tyvärr sticka i andras ögon. Kanske är det så med din svärmor.

• pojomo

det var inte svärmor som tyckte det hon förmedlade bara vad m2b syster hade sagt. men jag struntar i det och gör som jag har tänkt.

Ljungfru skrev 2008-05-24 22:49:34 följande:
    Att man lägger mycket pengar på en dag då man själv är i centrum kan tyvärr sticka i andras ögon. Kanske är det så med din svärmor.
  • 090208

Vi ska ha runt 30 gaster, det ar inte alls lite.

Men nej, borgerligt ar inte alls mindre festligt. Det blir vad man gor det till, kyrka eller ej.
    (Var bara tvungen, gifte mig ju borgerligt sjalv...)

Hur gick det med svarmor??

Svar på tråden Nu börjar "tjatet" om bröllop