• fifi

Noter till Klinga mina klockor m fl.

Hej!!
    Är det någon som har noterna till Klinga mina klockor av Benny Andersson.
    Helst piano/orgel men kör går också bra.

Sen är vi på jakt efter text & musik (noter) till För kärlekens skull av Ted Gärestad.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Noter till Klinga mina klockor m fl.
  • Alice3

"För kärlekens skull" finns i sångboken Pop91 och även i någon av de senare Vispop-böckerna. De borde finnas att låna på biblioteket. "Klinga mina klockor" finns i en sångbok som heter just "klinga mina klockor", men vet inte vart man kan köpa den. Hoppas du hittar dem!

• kallskänka

Hej fiffi!
    Jag har noter till Klinga mina klockor. Om du vill kan jag maila dem till dig?
    Min adress är marica_g_77@hotmail.com, du kan maila dit om du vill ha noterna.

• septemberbrutta

Hej Kallskänka,
    vi funderar också på att ha Klinga mina klockor som utgångsmusik.
    Kan du maila dem till mig med (jag skickar ett mail med min adress)?
    Jättetack,
    Septemberbruttan

• MalinP

Vi har också tänkt på att ha "Klinga mina klockor" som utgångsmusik. Hade ni andra tänkt att den skulle framföras på orgel? Är det någon som hört om det låter bra?

• septemberbrutta

Hej igen,
    vi har inte bestämt än hur den ska framföras. Jag har inte hört den på orgel, men den är så himla fin så jag vill verkligen ha den. Man får väl fråga prästen om råd.
    Någon som har erfarenhet av hur CD-framförande låter i kyrkan?
    /Septemberbruttan

• kallskänka

Hej alla som vill ha noter till Klinga mina klockor!
    Jag ska maila den i helgen till alla som önskar.
    Jag måste nämligen sitta vid en annan dator för att det ska funka.

• septemberbrutta

Jättetack på förhand,
    Septemberbruttan

• daffiduff

Ni kan få tag på KLINGA MINA KLOCKOR av benny andersson i STORA ÖNSKESÅNGBOKEN. Det finns på bibliotek, men jag vet inte vilken av de 4 böckerna de är.
    Jag spelade den på ett bröllop på inmarchen. kantorn spelade på orgel och jag på TVÄRFLÖJT. det blev mycket fint och uppskattat. om ni vill veta mer hur vi gjorde så maila. lycka till alla

Svar på tråden Noter till Klinga mina klockor m fl.