• erinny

vad sägs?

Jag skulle vilja spela denna för min dotter för att hedra hennes minne under vår vigsel.. Vår dotter dog 2006 så det känns som en fin sak att göra. Hade tänkt att vi kunde släppa varsin ballong under låten (gifter oss utomhus.. Vad tycker ni?
    Fint eller bara sorgligt?

• Svar på tråden vad sägs?
  • Hofsan

Den låten får mig att tänka på sorg men den är väldigt fin.
    Jag hade nog hedrat hennes minne vid något tillfälle EFTER vigslen och bara låta er och gästerna fokusera sig på ER kärlek. Risken är ju att det kommer att bli väldigt jobbigt och känsloladdat för alla parter och att det kommer av sig lite. Om ni ska ha någon fest efteråt så hade jag gjort det då istället men det är lätt för mig att säga som inte är i er sits så att säga. Det e svårt.

• erinny

under själva vigslen är det bara jag, sambon, vår dotter på 8 månader, två vittne och vf..
    Men jag vill ju absolut inte att det ska kännas olustigt för någon.. Visst kan man ha någon typ av cermoni efteråt för jag vill göra äldsta dottern delaktig i vår dag.. Nu kan vi ju inte ha henne där fysiskt så vi får hitta någon annan lösning

• Embo81

Visst kan ni ha det, då har ni ju "med dottern" på vigsel. Kan tänka mig att ni kanske ska ha det i början av vigslen, eftersom det säkert kan vara så att flera blir nedstämda och ledsna när ni tänker på er döda flicka och att ni kanske vill ha en annan känsla än sorg när ni går ifrån vigslen. Fin låt!

• Lady o Lufsen

Tycker absolut att ni kan ha en minnesstund för eran äldsta dotter under vigseln...en minnesstund behöver inte bli något tårdrypande, fruktansvärt eller sorgligt...det kan lika gärna bli något ljust, fint och varmt!
    Släppa ballonger och ha en låt till hennes minne är absolut helt okey...enligt mig!

• erinny

Snällt av er att dela med er av era åsikter!

• Aleta

Absolut, gör det, jag tycker att det är fint, och vad gör lite extra tårar?

• Semesterbruden

Sitter här och bölar, Gud vad fin låt ! Jag tycker halt klart att tanken är rätt - bara som det sagts tidigare att det inte blir sogligt.... Jätte fint =)

Svar på tråden vad sägs?