• UH2B

Gifta om sig - men hur?

Jag och min kille är båda skilda och har barn sedan tidigare. Vi planerar att flytta ihop med alla barn senare i år och vi har så smått börjat diskutera giftermål.
    Jag har verkligen hittat mannen i mitt liv men är lite fundersam på detta med att gifta om mig. Vill gärna, men att ha ett stort bröllop igen, hur är det?
    Jag är kluven, kan tänka mig både att sticka iväg själv bara vi men det gjoder han när han gifte sig första gången. Eller ha ett stort familjebröllop och fest, gjorde jag första gången.
    Hur har ni gjort som har gift om er?
    Jag är jättenyfiken!!

• Svar på tråden Gifta om sig - men hur?
  • JJES

Jag gifter om mig i morgon. Sambon har inte vart gift tidigare iofs, men vi valde borgerligt precis som jag gifte mig första gången. Denna gången är det däremot hemligt och ingen vet något, inte ens barnen som får veta först när vi kommer dit i morgon.

• UH2B

Åh vad spännande! Hoppas ni får en jättefin dag!
    berätta gärna men om hur det var sedan.
    Ska ni åka på bröllopsresa? Hur gamla är barnen?

• JJES
    UH2B skrev 2008-05-23 10:31:02 följande:
    Åh vad spännande! Hoppas ni får en jättefin dag! berätta gärna men om hur det var sedan. Ska ni åka på bröllopsresa? Hur gamla är barnen?
    Oh Tackar!

Vi åker inte på sedvanlig Brllopsresa eftersom vi var i Thailand i höstas. Däremot skall vi åka på en deckarkryssning till Kiel nu på tisdag bara jag o sambon. Fin hytt, tre rätters middag o sen lösa mord, shoppa o ha det mysigt.

Barnen är 16, 13 och 5 år gamla och det enda de vet i nuläget är att vi skall ha någon sorts familjesamkväm under lördagen.
  • Humlan66

Jag har lite funderingar i samma bana som du fast jag har vart gift förr med inte min m2b. tycker det är svårt det där, en del av en vill rymma iväg och göra det och en del vill ha stor fest
    Mitt 1a bröllop blev inte riktigt som jag tänkt mig så kanske kan jag göra så nu

dela gärna med dig av era planer hur ni kommer fram till

• JJES
    Humlan66 skrev 2008-05-23 10:37:22 följande:
    Jag har lite funderingar i samma bana som du fast jag har vart gift förr med inte min m2b. tycker det är svårt det där, en del av en vill rymma iväg och göra det och en del vill ha stor festMitt 1a bröllop blev inte riktigt som jag tänkt mig så kanske kan jag göra så nu dela gärna med dig av era planer hur ni kommer fram till
    Vi skall ha fest vi med....men senare. Just den här dagen ville vi ha tillsammans med barnen.
  • FruRålin080808

Jag har varit gift innan och min blivande var bestman på det bröllopet!=) Vi kommer att ha ett betydligt mindre och mysigare bröllop nu. Dessutom ska vigseln vara utomhus och inte i kyrkan. Vi kommer att ha kaffe & tårta och coctailparty så ingen sedvanlig middag.

Kul att ni gifter er i morgon! Är det prirrigt i dag och mycket känslor?
    Åh, jag är nyfiken på er deckarresa...Låter spännande berätta gärna mer när ni varit i väg=)

JJES skrev 2008-05-23 10:36:33 följande:
    Oh Tackar! Vi åker inte på sedvanlig Brllopsresa eftersom vi var i Thailand i höstas. Däremot skall vi åka på en deckarkryssning till Kiel nu på tisdag bara jag o sambon. Fin hytt, tre rätters middag o sen lösa mord, shoppa o ha det mysigt.Barnen är 16, 13 och 5 år gamla och det enda de vet i nuläget är att vi skall ha någon sorts familjesamkväm under lördagen.
  • brudensara

Min blivande man har varit gift förut. Han hade då ett stort kyrkbröllop. När vi gifte oss så gifter vi oss borgerligt utomhus, inte för att han varit gift kyrkligt förut utan för att det är så vi båda vill ha det. Vi har en ceremoni med diktläsning och livemusik och bjuder släkt och vänner (ca 80 pers) till vigsel och sedan brudskål och lunch. På kvällen har vi middag bara för de närmaste.

För min m2b hade det nog varit konstigt att gifta sig på samma sätt som första gången. Dels för att han redan gjort det, men också för att det bröllopet blev som exfrun ville. Han tville gifta sig borgerligt redan då. Han tycker att fördelen med att ha varit gift förut är att han nu tydligare vet hur han vill ha det och inte minst hur han inte vill ha det. Men jag är glad att han inte ville ha ett litet bröllop med bara oss två, för jag (som inte varit gift förut) vill gärna att familjen och vännerna ska vara med. Ingen i hans familj eller av hans vänner tycker att det är konstigt att ha ett stort bröllop andra gången, alla är bara glada för hans och vår skull.

• bollöga

Även jag gifter mig för andra gången. Gifte mig som väldigt ung och hade väldigt lite erfarenhet av relationer och var inte alls mogen för det gifta livet. Vi hade då kyrkbröllop med tillhörande fest och så kommer vi att ha även denna gång. Min M2b har inte varit gift förut.

Denna gång blir det vinterbröllop! och jag har lärt mig vissa saker från förra gångens planering som jag ska försöka att inte göra om, det jag först tänker på är festlokalen; inte för liten!!! vill inte behöva hoppa ur underkjolen för att få rum till min plats... :S

• JJES
    FruRålin080808 skrev 2008-05-23 11:12:06 följande:
    Jag har varit gift innan och min blivande var bestman på det bröllopet!=) Vi kommer att ha ett betydligt mindre och mysigare bröllop nu. Dessutom ska vigseln vara utomhus och inte i kyrkan. Vi kommer att ha kaffe & tårta och coctailparty så ingen sedvanlig middag. Kul att ni gifter er i morgon! Är det prirrigt i dag och mycket känslor?Åh, jag är nyfiken på er deckarresa...Låter spännande berätta gärna mer när ni varit i väg=)
    Ja, det är lite blandade känslor sådär. Mest jobbigt att hålla det hemligt för barnen dock.
    Skall försöka komm aihåg att berätta om resan sen när vi är tillbaka!
  • hondafreak

Vi gifter oss för andra gången bägge två och det blir stort kyrkbröllop med middag och allt. Fast vi blir totalt 40 personer istället för 80 som då......
    Ser fram emot detta hejdlöst, för denna gången vet man ju vad det handlar om........

Svar på tråden Gifta om sig - men hur?