överförfriskad mamma...
Hej! Min mamma har har problem med sin alkoholkonsumtion, det gäller främst rödvin. Dessutom kan hon bli arg och obehaglig när hon druckit ett(!) eller att par glas. Det har varit såhär i många år och jag och mina bröder har försökt konfrontera henne och bett henne att inse att hon behöver hjälp för att sluta dricka, men då blev hon bara arg. Båda mina bröder är gifta och på deras bröllop har allt gått bra och lugnt till. Hon har inte gjort någon scen eller ens druckit för mycket. Men nu är det min tur att gifta mig och jag är så orolig att hon ska balla ur. Jag är ju enda dottern, en sladdis, och hon var dessutom med när jag träffade min blivande man. Innan hon började dricka så hade vi en jättebra relation till varandra, men inte nu. Alltså, vi träffas och hon har sytt klänningen och allt men sen ringer hon när hon har druckit och är jättejobbig i telefon.(vi bor ej på samma ort längre) Hon har blivit väldigt kall och okänslosam. Jag är väldigt orolig att hon ska dricka för mycket och hålla något pinsamt tal på fyllan eller så. Vad ska jag göra!? Vi kan ju inte låta bli att servera vin pga. en person!?