• Ceasar­a
    Äldre 22 May 19:12
    54546 visningar
    519 svar
    519
    54546

    Vinterbröllop 08/09 nr 2

    Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Ceasar­a
    Äldre 22 May 19:14
    #1

    Hej!
    Hoppas ni hittar hit. Vi som planerar bröllop i vinter. Känns skönt att ha långt med tid till bröllopet men det närmar sig. Ska träffa en cetering nästa vecka. Ska bli spännande.

    Idag engagerade jag mig i och skrev ett infoblad. Skönt att börja knåpa...

  • Januar­i2009
    Äldre 22 May 22:08
    #2

    Jag hittade hit, kul att du öppnade en ny!

    Vi pratar om hur vi ska använda fotografen.
    Det lutar åt att vi ska be henne fota vigseln och utanför kyrkan samt vara med en stund under middaden.
    Alltså inte ägna 1,5 timme åt porträttfoto, det känns inte vi på något vis...
    Av de bilder jag sett hon tagit så är de levande och jättefina, hur gör ni med fotograferingen?

  • Ceasar­a
    Äldre 23 May 07:36
    #3

    Låter som en bra idé. Vill man inte ha vanliga kort så är väl det utmärkt. Vi hade några kamrater som fotades i kyrkan, enskilt innan vigseln. Det kan ju vara en idé som inte behöver kosta nåt extra, om ni vill ha några mera närbilder.

    Vi kommer att fotograferas både i studio och utomhus innan vigseln. Sen ber vi en fotokunnig vän att fotografera vigsel etc.

  • Ceasar­a
    Äldre 23 May 07:39
    #4

    Jag har en fråga. Min M2B är just nu på en utlandstjänst och vi kommer att försöka bli gravida när han kommer hem i otober. Vilket troligen inte kommer att ske då det är fel datum. Men han kommer hem i dec för gott och då fortsätter vi. Min fråga lyder. Är det dumt att köpa en klänning? Hade tänkt köpa en för att sedan sälja den efteråt men inser nu att det kan bli klirigt om det går vägen. Funderar om det inte är bättre att hyra en klänning för då kanske man får byta klänning om man inte längre passar i den storleksmässigt. Har vi tur så går det vägen och vi kommer att vara 3 mån in och kroppen brukar ju få en annan form på flera ställen. Vad tror ni? Får man byta klänning då eller?

  • Novemb­erbröl­lop08
    Äldre 23 May 08:11
    #5

    Jag hittade hit. Känns skönt att det är ett tag kvar men när jag tänker efter så är det mindre än 6 månader kvar och det känns som om det kommer gå fort. Näst på tur att ta tag i är att skaffa catering till mässen. En annan viktig sak att göra idagarna är att beställa MIN klänning från Milly Bridal.

  • Ceasar­a
    Äldre 23 May 13:54
    #6
    Novemberbröllop08 skrev 2008-05-23 08:11:37 följande:
    Näst på tur att ta tag i är att skaffa catering till mässen.
    Vilka funderar ni på?
  • Äldre 23 May 14:11
    #7

    Tjingtjing!


    Ceasara skrev 2008-05-23 07:39:36 följande:
    Jag har en fråga. Min M2B är just nu på en utlandstjänst och vi kommer att försöka bli gravida när han kommer hem i otober. Vilket troligen inte kommer att ske då det är fel datum. Men han kommer hem i dec för gott och då fortsätter vi. Min fråga lyder. Är det dumt att köpa en klänning? Hade tänkt köpa en för att sedan sälja den efteråt men inser nu att det kan bli klirigt om det går vägen. Funderar om det inte är bättre att hyra en klänning för då kanske man får byta klänning om man inte längre passar i den storleksmässigt. Har vi tur så går det vägen och vi kommer att vara 3 mån in och kroppen brukar ju få en annan form på flera ställen. Vad tror ni? Får man byta klänning då eller?
    Hmm....svårt....kanske bäst att fråga?! annars om man väljer en "bra" modell så kanske du kan köpa redan nu?! Empire är ju på modet!

    Vi kommer att fotograferas under och efter vigseln...(kl12.30)
    Vi har bokat Mickael Tannus (tannus.se) o han tar inte direkta porträttfoton utan mer naturliga foton, inget poserande o sånt...vilket inte är vi direkt Så det känns rätt bra!
    Han ska ta foton på gästerna också, typ lite mingelbilder o parfoton!
  • Ceasar­a
    Äldre 23 May 15:37
    #8

    Ingenjörsbruden: Vi har också en bra fotograf som sa att vi fick välja precis hur vi vill ha det. Vi pratade om att vi inte vill ha några uppstyltade bilder så som att man kysser och tärnorna står och kikar bakom träden. Det känns helt fel och bara löjligt. När vi prtade med dem så gjorde jag lite bort mig. Jag ville förtydliga hur vi inte vill ha fotona och sa att vi hade gått förbi ett fönster med en bild där brudgummen låg i en stupstock och bruden hade sitt fot lutad mot stocken. Jag uttyckte att detta var abolut inte vi och jätte fånigt och att bilden kändes stel och uppstyrd. Det visade sig att det var fotografen som tagit den. Kul! Men men, hon tog inte illa vid sig och hon hade jätte många andra fina bilder som var mer vår stil så det kändes skönt. Nu förstod hon oss i alla fall.

  • Äldre 23 May 15:43
    #9
    Ceasara skrev 2008-05-23 15:37:59 följande:
    Ingenjörsbruden: Vi har också en bra fotograf som sa att vi fick välja precis hur vi vill ha det. Vi pratade om att vi inte vill ha några uppstyltade bilder så som att man kysser och tärnorna står och kikar bakom träden. Det känns helt fel och bara löjligt. När vi prtade med dem så gjorde jag lite bort mig. Jag ville förtydliga hur vi inte vill ha fotona och sa att vi hade gått förbi ett fönster med en bild där brudgummen låg i en stupstock och bruden hade sitt fot lutad mot stocken. Jag uttyckte att detta var abolut inte vi och jätte fånigt och att bilden kändes stel och uppstyrd. Det visade sig att det var fotografen som tagit den. Kul! Men men, hon tog inte illa vid sig och hon hade jätte många andra fina bilder som var mer vår stil så det kändes skönt. Nu förstod hon oss i alla fall.
    *asg* Va pinsamt!! Nåja...hon förstod väl vad du menade!
    Visst kan sådana foton vara roliga o passa vissa par....jag är ganska spexig o kan säkerligen hitta på en massa hyss o tokigheter.....men min m2b är lite stiffare så det känns viktigt att det inte blir en massa arrangerade bilder!!!
    Har en fotoidé på svartvitt foto där vi kommer gåendes, jag har halat upp klänningen så att man ser mina röda gummistövlar (i övrigt svart/vitt)...det är lite mer vi..praktiskta o så!!

    Bra att hon inte tog illa upp!
  • Ceasar­a
    Äldre 23 May 15:47
    #10

    De hade en sådan idé där brudparets gummistövlar syntes. De var jätte vackra bilder och naturliga.

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2