• Fratris

Är det någon här som förlovat sig innan de flytta ihop?

Ja.... min fråga finnes i rubriken :) Vi har ej flyttat ihop ännu (fast det känns ju lite som man bor ihop när man sover ihop och äter middag ihop ca 6 dar i veckan).

Tänker inte 'rusha' en förlovning, utan detta är bara en allmän undran, jag vet hur viktigt det är att veta att man funkar ihop som sambos (har varit det tidigare).

• Svar på tråden Är det någon här som förlovat sig innan de flytta ihop?
  • Angelila

Javisst, vi förlovade oss i januari -07, sen flyttade vi ihop i September.
    Anledningen till det var att vi bodde och arbetade i olika städer när vi träffades.

• Lindan77

Japp! Jag bodde fortfarande hemma hos mamma och pappa. Men var ju mycket hos min m2b. Tror inte det var så dåligt för våran del. Vi är inne på 14 året tillsammans nu. Flyttade ihop ett tag efter förlovningen.

• Pingst09

Vi var bara 18 och 19 när vi förlovade oss. Jag hade alltså inte gått ut gymnasiet och bodde hemma hos föräldrarna på helgerna. Lgh i stan på veckorna. S gjorde lumpen under tiden men sov ofta hos mig i lgh på veckorna. När vi slutat skola/lumpen tog det 7 månader innan vi flyttade ihop på riktigt, dvs 1 år efter förlovningen.
    Har funkat finfint för oss!

• DanKat

Vi ska t.o.m. gifta oss innan vi flyttar ihop, så vi kommer förstås att förlova oss innan vi flyttar ihop också

• Fratris

Kul att höra att det gått så bra för alla! :) så konstigt att man kan vara sambo med någon i över ett år men aldrig ens komma på tanken att vilja gifta sig med den personen, och så träffar man någon man kan tänka sig spendera resten av sitt liv med efter bara nio månader (utan att bo ihop 'på riktigt')!...

• Krystal

Vi har varit förlovade i 4 år snart och vi bor fortfarande inte på samma adress...utan på var sin sida om sverige..

• 040409

är förlovad och bor inte ihop med min m2b, för vi bor i var sitt land! fast det är inte såå långt, jag bor i köpenhamn o han utanför göteborg. Kommer heller inte flytta ihop förrän vi gifter oss, giter oss lagom till han är klar med studierna och kan flytta ner hit! (jag har lite längre tid kvar så därför blir det danmark till att börja med)

• Fratris

Ojdå, är inte ni oroliga för att vardagslivet kanske inte funkar (ej för att låta pessimistisk, utan det är ju lite skillnad på att bo ihop... min pojkvän och jag gör inte det heller!)

Detta var till 040409 :D

• Skonie

Tekniskt sett - ja. Vi köpte lägenheten i juni, förlovade oss i juli och flyttade in i augusti.

• Skonie

Tekniskt sett - ja. Vi köpte lägenheten i juni, förlovade oss i juli och flyttade in i augusti.

Svar på tråden Är det någon här som förlovat sig innan de flytta ihop?