• BlivandeFruJohansson

Va skulle ni gjort???

Min ena släkting ringde igår och anmälde sig till vårt bröllop den 28 juni. Osa hade vi satt till siste April. Har redan skrivit ut de mesta till festhäftet, så antingen är de att göra om och skriva ut nya papper eller att kluddra lite i varje Ska vi skriva om måste vi köpa nya papper & ny patron
    Inget är ju speciellt roligt..

• Svar på tråden Va skulle ni gjort???
  • Lady o Lufsen

Jag förstår inte riktigt hur du menar...

• Garonne

Om man anmäler sig försent så kanske man inte kan räkna med att komma med i festhäftet..?

• Lady o Lufsen

Aha...du menar om släktingen ska namnges i era häften så måste ni skriva om alltihop..?

• Kärlek ger näring åt själen

Hmm i det fallet hade jag nog undrat varför de svarat på Osa så sent... menar det är ju ett bra tag sedan det gick ut...

• Lady o Lufsen
    Vi svarade samtidigt
    Är benägen att hålla med
    Garonne skrev 2008-05-22 17:40:06 följande:
    Om man anmäler sig försent så kanske man inte kan räkna med att komma med i festhäftet..?
  • Silva79

Låt dom inte vara med i festhäftet, är dom så sent ute så får dom väl räkna med att inte komma med där!

Har lite samma problem, min farmor och farfar har sagt att dom kanske kommer eftersom dom mår bra ibland och ibland inte. Nu är dom med i häftet fast dom kanske inte dyker upp. Jobbigt när man är perfektionist :P

• Fröken Larsson

Skit i att ändra i häftet över huvud taget. Håller med Garonne där.

• Blondie77

tycker inte heller doms ka få vara med i festhäftet, någon knäpp på näsan ska man gott ha om man anmälser sig försent!

• BlivandeFruJohansson

Ja göra om i bordsplaceringen i häftet, som redan är utskrivet.. Annars stämmer ju den inte..

• Lajsan

tycker inte heller du ska ändra när dom osa:r så sent, ja har tänk på det vårat osa går ut 1 juni och om alla inte svarat så hade jag nog tänkt kontakta dom och fråga hur dom ska ha det, och inte bara ta för givet att dom inte kommer om dom inte hör av sig för dom kanske bara "glömt" datumet?

• BlivandeFruJohansson

Men då stämmer inte bordsplaceringen och inte heller gästpresentationen.. BLÄÄ, vet inte hur vi ska göra!

• blommisen

Säg att osa redan varit och att dom inte är inräknade nu och att det blir mycket extra jobb om dom kommer så därför får dom stanna hemma

Det blir ju så för er så bättre att vara ärlig även om det kan vara jobbigt, dom har ju inte respekterat er o sa

• blivandefrularsed

När vårt OSA hade gått ut bad vi värdparet att kontakta dom två som inte hört av sig, bara för att vi ville veta säkert. Och det visade sig att den ene trodde att han anmält sig till m2b när han sa till honom att han skulle komma och den andra ännu inte vet om hon får semester från sitt jobb i spanien.

Ni funderade inte något på om personen glömt bort att anmäla sig?? Det är alltså ingen som ni har kontakt med??

Klart att det måste kännas motigt att trycka ut x antal nya festprogram (själv hade jag tänkt att vi väntar tills någon vecka innan och trycker ut allt sånt), men vill ni verkligen att personen inte ska få komma?? Förstår också att det är en kostnadsfråga. Kanske kan ni få in ett extrablad eller har någon sida kvar att skriva ut så att ni kan infoga en fotnot om personen ifråga (som inte osa:de i tid) lite med glimten i ögat

Sen får man ju alltid räkna med att någon kan bli sjuk och att bordsplaceringen inte stämmer den dagen. Man behöver ju inte vara gammal för att bli dålig (eller som m2bs farfar sa: vi kommer, om vi lever (vilket ju gäller alla )) eller annat. Tänkte på vad perfektionisten Silva79 skrev.

• Nessan

Men hela festprogrammet kan ju knappast behövas göras om? Alla sidor med sånger och pyssel och vad ni nu kan tänkas ha är väl desamma ändå?
    Ett tips är ju att göra klart festhäftena i så stor utsträckning som möjligt (alltså alla delar som är lika för alla) men spara det som kan ändras till veckan innan bröllopet (helst bara några dagar innan). Det kan ju ännu hända att någon som sagt att de kommer får förhinder (tex blir sjuk eller att nåt händer som gör att de ändå inte kan komma). Då är ju gästpresentationen fel iaf.

Svar på tråden Va skulle ni gjort???