• Issa81

Hur mycket pengar...?

Hur mycket lägger ni ner på eran bröllopsresa?
    Ska ni som har småbarn ta med dom eler ska ni göra en kortare resa utan dom?

Ingår resan i eran bröllopsbudget?

• Svar på tråden Hur mycket pengar...?
  • ingenjörsbruden

Vi har fått bröllopsresan av min mamma, ska vara iväg i 3 v i thailand, fickpengar sparar vi själva ihop alt så använder vi de pengar som min pappa vill "sponsra" oss med.......
    ....Gud det här låter ju som att mina föräldrar är aprika o bara strör kr omkring sig!!
    Så är inte fallet, tyvärr. Utan det är en kombination av arv o pappas gammeldagstänkande att brudens föräldrar ska betala för bröllopet. Sen att min m2b´s föräldrar har tänkt betala för festen är ju ytterligare en bonus.....vi blir totalt 15 om alla kommer (bara familj o syskon).

Vi har välbetalda jobb, har inga barn o tyvärr inget hus ännu....så vi vill verkligen inte snåla på ngt (då vi inte är tvungna) denna resan kommer vi nog inte att göra om på många år....

• rosarosen1

Min m2b pluggar och själv jobbar jag, tjänar sådär. har hus, hund och bil. Så det är väldigt tufft att spara ihop allt först till bröllopet och sen till drömresan. Vi kommer inte att åka direkt efter bröllopet. Kommer att önska oss bidrag till resan men det blir ändå 11/2 års snålande. Ganska trist men vi ska ju gifta oss och vi kommer att åka iväg på drömresan! Men ibland blir man så trött på allt snålande och när man får massa oväntade utgifter så är det inte heller roligt. Sparpengarna sitter på ett låst konto, så det är ju bra, fast ibland så behöver man komma åt dem.
    Så jag håller med om att det känns skrämmande med alla stora summor som ska läggas ut.

• Anders Pernilla

Våran bröllopsresa går på 45000 inkl fickpengar ska till Thailand i 2 veckor gifter oss där så själva bröllopet och allt som hör till kommer kosta mer. Men bara resan och fickpengar blir 45000.

• lillaludde

Vi ska åka till mallis en vecka med två barn. det går på 21000:- då är det halvpension. räknar inte med så mycket pickpengar. Svärmor ska följa med och ta hand om barnen lite så vi kan hitta på något ensamma. Vi har önskat oss pengar i present och vet att vi får ihop till både resa och fickpengar. Dekänns kul.t

• Sommargrönt

Vår resa går till USA där vi ska göra en roadtrip. Flug och hyrbil kostar 30000 kr, sen tillkommer bensin, mat och boende. Vi hoppas på pengar i bröllopspresent...annars har vi tält som backup plan... :)

• 20080802

Vet inte vad vår kostar men det är nog int eså många tusenlappar. Mina föräldrar och syster bjuder oss på hemlig resa under några dagar direkt efter bröllop. Dom tar hand om barnen!!

TS: apropå att ha råd så är det inte konstigare att fok har olika mycke ttill bröllopsresan än att vissa bor i lyxvillor och andra i smålägenheter, eller hur!? Här på bröllopstorget finns ju precis alla s k samhällsklasser representerade. Ett par kanske är drygt tjugo, studerar och ligger back i ekonomin medan andra är 40+ har dubbla löner på 40-50.000 och har haft tid att spara på sig genom åren. Orättvist kan tyckas men knappast konstigt!

• Paeonia

Vi åker med barnen, 7 och 10 år till Grekland 2 veckor dagen efter vigseln.

Resan går på 26000 men jag lyckades sniffa upp presentkort som en gammal tant vunnit som hon ville sälja, så slutsumman hamnade på 21000

Sedan får vi i gåva 15000 av min snälla pappa så de pengarna blir fickpengar + att det är det enda vi önskar oss i bröllopspresent av de andra gästerna.

• Anders Pernilla

Jag och min m2b är 27 och 31 år och har en liten pojke som blir 1 år om 6 veckor plus ett hus och vi har precis bestämt oss för att gifta oss om 5 månader så vi har inga sparade pengar till bröllop. Men d e ju passande att vi båda får tbax på skatten som kommer att läggas undan och min m2b jobbar hela sommaren själv e jag mammaledig så d går att få ihop pengar om man vill.

• angelsson

Vi åker till Bali via Stockholm, är borta 17 dagar kommer väl kosta 40000 kr för oss båda skulle jag tro, lite till kanske. Inga barn, resan är utöver bröllopsbudget och inkluderar 15000 kr i föräldrasponsring.

• 20080802

Förresten... Vad betyder det att resan är inkluderad i bröllopsbudgeten? antingen har man en budget för bröllop och resa eller två budgetar men pengarna är ju ändå desamma!??

• Ayeree

Vi tittar på bröllop utomlands och har en maxbudget på ca 60 000 inkl allt. Just nu har jag hittat ett alternativ som hamnar på strax över 50 000 + fickpengar och då ingår våra kläder och att vi inte flyger economy class utan byter upp oss (om än på ett lågprisbolag).

Blir bröllopet inte utomlands så väntar vi nog med resan tills senare när vi haft mer tid på oss att spara.

• Anna  Sol

Vi gifter oss på vår resa, så jag slår i hop alla kostnader. Dvs flyg, hotell, fickpengar, kläder, ring, mat....ect. Jag kan tänka mig att vi i slutändan hamnar på 65000-70000.

Två veckor i New York, hotell hälften av tiden och resten av tiden bor vi hos vänner.

• Anna  Sol

Anna Sol skrev 2008-06-08 12:33:26 följande:

Vi gifter oss på vår resa, så jag slår i hop alla kostnader. Dvs flyg, hotell, fickpengar, kläder, ring, mat....ect. Jag kan tänka mig att vi i slutändan hamnar på 65000-70000.Två veckor i New York, hotell hälften av tiden och resten av tiden bor vi hos vänner.
    Jag pluggar och min sambo har ett välbetalt jobb. Vi har en dotter på 4 år.
Svar på tråden Hur mycket pengar...?