• EmmaErik

HJÄLP!! Önskelistan är tom!!

Svar på bröllopsinbjudningarna har börjat ramla in och den stora frågan alla har verkar vara om det finns någon önskelista!!! Jag skäms för att säga det, men vi har inte gjort någon... Vi kan inte komma på vad vi ska önska oss i bröllopspresent. Jag önskar mej minnessaker som vi kan se tillbaks på om 30år å minnas bröllopet. Men det är inte det våra gäster vill höra....
    Har bott själv i 10år, så grejer finns det ju i överflöd redan, och presentkort känns inte så roligt...
    Vad gör man???

• Svar på tråden HJÄLP!! Önskelistan är tom!!
  • avil

nja,säj att det VERKLIGEN är minnessaker ni vill ha!! Stå fast vid det.Säj att om de inte ger er det så vill ni hellre inget alls ha.

• EnaOline

ni kanske kan önska er en resa, någon upplevelse??

• gustafmatilda

Vi har inte heller skrivit någon önskelista. Vår högsta önskan är att så många som möjligt ska komma i tidsenliga kläder (medeltida) och annars har vi sagt att vi önskar oss pengar för att kunna bygga upp vårt nya hem. Men folk frågar ÄNDÅ vad vi vill ha för prylar. Om de inte vill klä upp sig, inte ge pengar och absolut måste ge nåt (vi ser hellre att de kommer utan gåvor än inte kommer alls) så får de vara lite kreativa själva. Jag har lite svårt för sådana önskelistor som man ska bocka av vad man ska köpa till brudparet. Något personligt är så mycket roligare att få!

• grabbarna

vad vill ni ha för minnessaker?kan ni inte ge konkreta exempel på det då?

• EmmaErik

jag håller med er allihopa!!

Jag tycker oxå att det är helt värdelöst med önskelistor där man bockar av allteftersom någon köpt något.. hur personligt blir det???
    Jag förstår dom som vill ha lite tips på vad man önskar sig, men om man har dom flesta kastruller o bestick o allt vad det är som man behöver och skåpen svämmar över av glasskålar, då vill man verkligem inte ha mer sånt...

Upplevelser va ju en superbra ide... jag tror vi ska önska oss en weekend på ishotellet!!!

• gustafmatilda

Jag kom på ett par saker för ett par dagar sen som vi skulle bli glada för: Playstation 3 med lite olika spel till! Men det är bara två veckor kvar till bröllopet så det är kanske lite tight att skicka ut önskningar om det :P Men ett tips till er andra som gillar sånt, kanske?

• grabbarna

ooooh ja eller ett nintendo wii med både sportspelen och fitness mattan till vilken grej...

• EmmaErik

Haha... tv spel kanske inte riktigt va vad jag hade tänkt önska mej, men varför inte...

• Ljungfru

Vi har heller ingen önskelista, men som alternativ kan man skänka en slant till en resa.
    Resonerar så att de som gillar att köpa presenter själva vill välja ut den och de som inte vill heller inte behöver köpa efter anvisningar.

• gustafmatilda
    Ljungfru skrev 2008-05-22 15:01:53 följande:
    Vi har heller ingen önskelista, men som alternativ kan man skänka en slant till en resa.Resonerar så att de som gillar att köpa presenter själva vill välja ut den och de som inte vill heller inte behöver köpa efter anvisningar.
    Fast våra gäster tänker tyvärr inte så... de har varit på både oss och våra föräldrar. Känns som att om de nu nödvändigt ska ge någon pryl så ha lite fantasi för bövelen! Låter det otacksamt? Oops...
  • Juni2009

Jaa, vi pratade oxå om önskelistan...

Det enda vi kan säga att vi har mycket av alla.
    SÅ vad ska gäster ge oss?

Jag funderar på att presentkort på växthus så vi kan köpa växter så vi kan plantera dom ute på trädgård.
    Så gästerna kan komma hit och se hur "deras" växter mår.
    Lite kul oxå.

Men vi får se, har ju 1år kvar ¨så det kan hända mycket så ideér kan komma fram...

• FruRålin080808

En sak jag kom på att man kan önska sig om man har allt men ändå vill ha något minne är en ursnygg ram till en förstoring av bröllopsfotot...

• Tooticki

Ett i-landsproblem kan man lugnt säga

Vi önskade oss presentkort på Ticket, vi har allt och vi älskar att resa så vi tänkte att folk tycker nog att det är kul att bidra till en rolig resa.

• Babajaga

Tips: vackra vinglas/likörglas med era initialer, vackra silverbestick eller i stål med era initialer, vackert påslakanset med era initialer.

Svar på tråden HJÄLP!! Önskelistan är tom!!