• wilensauvage

Vänner som inte blir glada??

Hej,

Har precis blivit friad till och vi ska gifta oss redan i höst sa vi haller pa att berätta för alla familj och vänner. Mina vänner här (bor utomlands sedan 5 ar) blev helt hysteriskt glada, liksom hans vänner och badas vara familjer, bade har och i Sverige-allt frid och frojd, skitkul! Tills jag ringer mina tre basta barndomsvanner i sverige och berattar den glada nyheten: INGEN reaktion! Den ena har inte svarat pa varken email, sms eller meddelande pa telefonsvararen pa en vecka! Den andra sa i och for sig; oj vad kul, men sen skulle hon pa golf och skulle ringa tillbaks sen, men har inte gjort det hitintills (1 vecka) sedan. Varfor gor de sa har?? Bada tva ar forlovade och jag var jatteglad for deras skull nar de friade till sina man, men de har inte bestamt nagot datum for brollop eller sa, kan det vara nagon slags avundsjuka?? Varfor isafall? Jag fattar ingenting och vagar inte fraga varfor de inte ar glada...

• Svar på tråden Vänner som inte blir glada??
  • Efter 11 år är det min tur

Skit tråkigt för dig att dom beter sig så här ....men jag är iaf glad för din skull...GRATTIS och en jättekram till dig

• wilensauvage

Tack! Jag ska skita i dem och bara vara glad for min skull och tanka pa alla andra vanner som verkligen bryr sig!!
    Och grattis till dig med!

• EnaOline

Grattis! Jag känner igen mig i det där. Så var det för oss också när vi förlovade oss. Skit i dem! De är bara avundsjuka!

• Efter 11 år är det min tur

Tackar!! Allvarligt,försök att vara galad och njut av din situation

wilensauvage skrev 2008-05-21 17:00:19 följande:
    Tack! Jag ska skita i dem och bara vara glad for min skull och tanka pa alla andra vanner som verkligen bryr sig!!Och grattis till dig med!
  • FruRålin080808

Kul att ni ska gifta er! Grattis! Kan vara avundsjuka från deras sida och att de gärna hade velat vara i din sits. Annars kan det väl vara att de tar lite tid för dem att smälta det hela;)

• KIKKIHOLMBLAD

Stort grattis. Se till att vara glad tillsammans med de vänner som verkligen unnar er glädje & lycka. Skit i resten ..

• gulleva

Förmodligen avundjsuk på mer än brölloppet...

• wilensauvage

Ja, kanske det, men riktiga vanner ska val inte bli avundsjuka for det? Hade ni fragat varfor de inte ringt/skrivit tillbaks eller hade ni bara bjudit in dem iaf utan att prata med dem innan? (Jag kanner dem sen 12 ar tillbaks sa det ar svart att inte bjuda in dem)...

• Fru Levin

Grattis!
    Gå på din mag-kännsla, det är många vi har tagit bort från inbjudan för att det inte känns rätt. Även om det kan kännas hårt och jobbigt så är det oftast skönt och följa "magen".
    Lycka Till.. och önskar dig en underbar Bröllops dag! Kram

• 8108

Först och främst
    GRATTIS!!!!!

Jag tror att det kan ha handlat om avundsjuka MEN det kanske låg något annat personligt "nederlag" bakom (typ att någon av dem var ledsen för något helt annat, är man ledsen i själen är det svårt att glädjas med andra).

Hur brukar dessa vänner visa sina känslor/reaktioner annars? Kanske är de glada för din skull men inte vana vid att visa det genom att bli "hysteriskt glada"
    Kanske är de jätteglada för din skull och ligger redan och funderar på vad de ska ha på sig på er stora dag

hur som helst tror jag att detta är något som verkligen kommer att gnaga i dig om du inte "nystar" i det lite grann
    Du vill att de ska visa mer känslor men kanske behöver du då blotta dig själv lite grann först? Tala om att du blev både ledsen och besviken över den uteblivna reaktionen(ring, smsa, mejla gör det som känns bekvämast för dig, själv skulle jag messat eller mejlat för de känns mest fair för dem, de får då tänka igenom en liten stund först och blir inte ställda mot väggen på samma sätt)

Oj det blev lång men vad jag ville ha fram är att de faktiskt kan handla om annat än avundsjuka men för er framtida vänskaps skull så kan ju en liten hint om att du blev lite sårad vara bra..

Återigen grattis och lycka till med bröllopet!

Svar på tråden Vänner som inte blir glada??