Inlägg från: frökenkräfta |Visa alla inlägg
  • frökenkräfta

    Nya Göteborgsbrudar del2

    Förslag v.22

    Måndag 26/5
    Mizty (Caroline)
    Bartan
    Schükano (Erica)
    Lokalo (Karin)

    Tisdag 27/5
    Mizty
    Bartan
    Schükano
    Lokalo (Karin)
    fröken kräfta

    Onsdag 28/5
    Mizty
    Schükano
    fröken kräfta

    Torsdag 29/5
    Ajjse (verkar bli ensam..)

    V.23

    Måndag 2/6
    Mizty
    Bartan
    Schükano
    Ajjse

    Tisdag 3/6

    Onsdag 4/6
    Mizty
    Bartan
    Carolina
    Schükano

    Torsdag 5/6
    Mizty
    Carolina

  • frökenkräfta

    Har lagt in mig på fikalistan. Kan två av dagarna. Skulle vara jättekul att ses och prata bröllop.

    Ikväll ska jag ut och gå med min vän som ska vara vittne på mitt bröllop/vigsel och som också ska gifta sig - i september. Vi går med stavar och hinner avhandla både det ena och det andra kring bröllop. Supermysigt!

    Ha en bra kväll allihopa.

  • frökenkräfta

    Troll1: jag är också migränmänniska. Kan ge en del tips när vi ses eller i privat mejl.

    MATEN till festen, hur gör ni? Jag vill ju gärna ha en lokal där vi kan ta med maten själva. Ska titta på Stora Holm på måndag. Ska bli spännande! Tittade på Skansen Kronan i veckan. Snygg lokal och toppenläge men det faller tyvärr på priset. 900 kr/pp för middag med dryck och så tillkommer baren. Jag vill ha fri bar.
    Jag har tidigare sagt att jag inte tycker det är värt att lägga 100-200 000 kr bröllop men aj vad ddet drar iväg. Bara vår vigseldag ligger redan på massor. Samtidigt som jag vill ha det fint och absolut inte vill snåla. Nu är det vigselringen och fotografen som blev väldigt dyrt.

    Vi kommer att bli runt 80 personer och jag vill gärna ha rekommendation på cateringfirma.

    Har kollat på Sofina.net och Delitalia. Lutar eventuellt åt en italiensk buffé.

    Vad säger ni? Vart har ni beställt mat? Priser?

  • frökenkräfta

    Jag tror att kl 2 är ok. Det är ju en lång dag och mkt som ligger i luften tidigare så orken kanske ändå tar slut runt 2. Vart ska ni sova på bröllopsnatten? Skönt att hinna njuta lite av boendet också.

    Tack för cateringtips. Fick många svar i tråden. Ska kolla runt lite.

    Ska bli spännande som sagt att komma ut till Stora Holm!

    Är det någon som varit på Malins Skafferi? Kom upp som ett alternativ kanske. Någon som hört ngt? Det mesta som finns om Malins Skafferi här är det lite äldre datum på, fast alla är väldigt positiva.

  • frökenkräfta

    Bröllopsnatten:
    vi kommer att bo Gothia Towers. Ska bli kul! Har inte bott på hotell i Gbg någongång.

    Novotel ligger vid Klippan ungeäfr, mellan Klippan och Röda Sten kanske man kan säga? Har bara sett det utifrån.

    Tror att det ligger ett hotell i Vasastan, ner mot Annedal, som heter Liliton ( ngt osäker på namnet) De brukar alltid lyftas fram som ett mysigt, personligt hotell. Det kanske kan vara ett alternativ? Vet inget om priser där.

    Fika:
    jag har skrivit upp de dagar jag kan. Om det blir ngn annan dag så ska jag försöka att komma iallafall. Bestäm ni så försöker jag komma. Vi har så himla mkt hemma med renovering och jobbgrejer och annat. Försöker komma loss. Utan barn.

  • frökenkräfta

    Troll1: tröttheten och sömnbrist gör sitt till så klart när det gäller migrän. Låter som att du behöver receptbelagd medicin. Aj aj. Och om du sedan inte äter regelbundet så blir det ju värre. Eller äter för lite.

    Vikt:
    kämpar också med vikten. Nu är det stavgång två gånger i veckan på kvällarna och sedan igår cyklar jag till jobbet om vädret tillåter( 1 timme T&R) och så mkt proteinpulver och mat som jag känner är nyttig. Nu så! Okej, jag har +20 kilo efter graviditet fast ska hinna gå ner några kilon innan den stora dagen.

  • frökenkräfta

    Fika imorgon, plats och tid? Jag ska verkligen försöka att komma!! Imorgon är enda kvällen i veckan som jag inte är uppbokad och jag borde städa hemma för vår renovering är klar och vi har byggdamm överallt fast det skulle vara så kul att träffa er!

    Ikväll ska vi till Stora Holms Säteri och kolla på lokalen. Spännande! I helgen har vår planerade barnvakt sagt att hon inte kan passa vår dotter på vår bröllopsnatt så nu har jag frågat en annan vän via mejl och hoppas på att hon kan. Annars så har det inte hänt särskilt mkt med tema bröllop i helgen.

    Hur går det för er andra?

  • frökenkräfta

    Mitzy, Grattis till huset! Underbart med trädgård!

    Troll1: svar på några av dina frågor kring Stora Holms Säteri:

    * Vad kostar det att sova på "hotellet" de har? P/p eller p/rum?
    Svar: 400 kr perperson. Finns 2 dubbelrum och 2 enkelrum, alltså 6 sängplatser. Och en barnsäng. Grukost står i kylen och man tar fram själv. Rummen hyrs bara ut till dem som har festen så ingen risk att det är andra där.

    Finns det tv etc där? (Tänkte på de lite yngre i vårt sällskap)
    Svar: Finns inte tv

    * Hur är det med belysningen? Han skulle fixa lite fler uplights, det blir ganska murrigt om man inte ordnar fler lampor själv annars. Då måste man ev hyra lampor, kan vara bra att veta. (Våra vänner hade fullt sjå med det innan.)
    Svar: fanns uplights i golvet fast jag vet inte om det är tillräckligt. Kolla av innan. Det var Eva som visade oss lokalerna.

    * Städsaker? (Hörde av en härifrån att det var sliten mopp etc.) Kanske en liten petitess förstås...
    Svar: enligt Eva så finns det städsaker fast jag såg dem inte, kund inte kolla vad som finns. De har kontakt med en städfirma om man vill anlita den, 2000 kr kostar städningen isåfall.

    * Tid när man får nyckeln på fredagen?
    Tillgång till lokalen fre fm kl 09 till sön em kl 17.

  • frökenkräfta

    Stora Holms säteri: jäääättefint! Vilken fin lokal och mysigt runtomkring. Jag gillade det jättemkt. Fast min sambo tycker att det är dyrt och mkt att rodda själva. Vi funderar lite. Ska till Malins Skafferi på lördag och kolla.
    På SH blir det mkt att rodda med dukning, mat, dryck, personal, dukning etc.
    Vi är inte från stan, som några av er kommer att höra ikväll, jag har iofs bott här i 19 år fast det låter inte så, så våra familjer bor utanför Gbg och de skulle gärna hjälpa till fast jag vill så gärna att de ska få komma hit och bara få vara gäster på vår fest. Vi får så mkt hjälp året runt med barnpassning, hundpassning, trädågård, renoveringar och allt annat.

    Ses ikväll, jag är mörkhårig och ca 160 cm lång.

  • frökenkräfta

    God Morgon,

    jättetrevligt att träffa några av er igår! Jag fick många bra tips och ska spana lite närmare på Nixa-klänningar.

    Lantzakeri, vi har också en borgerlig vigsel. Det blir uppe på Skansen Kronan 8/8.
    När det gäller festlokal så har vi hittills tittat på
    - Gosskörens Hus i Haga
    - Stora Holms säteri

    Ska titta på Malins Skafferi på lördag.

    Andra lokaler som jag läst om här där man kan ta med egen dryck är:
    - Oceanen, Masthugget
    - Kustens Hus, Majorna

    Vigselplatser finns många:
    Botaniska
    Trädgårdsföreningen
    Vid havet
    Gunnebo Slott
    tex

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2