• maxan

billig lokal i söderort??

Jag har sett massor med inlägg om lokaler i norrort... är det ingen som vet ngt om söderort? Det får inte kosta flera tusen... det måste väl finnas någon??

• Svar på tråden billig lokal i söderort??
  • cas

Åh, jag minns inte riktigt, den är tyvärr inte så jättestor.
    Jag hade en 30 årsskiva där och vi var ca 30 personer. Fler hade fått plats, men skall du ha ett bröllop med ca 50-80 pax passar tyvärr inte Trädgårdstorp.
    Det fanns inte så många toaletter heller, endast 2 st.
    Köket var OK, fanns en kanonbra diskmaskin som diskade klart på 2 minuter :)
    Det bästa är naturligtvis att ringa Gillet och fråga hur måga personer som får plats. Trädgårdstorp ligger väldigt fint i ett område där det brukar firas midsommar.

• cas

Om du vill ringa och få upplysningar om Trädgårdstorp är telefonnr 070-2524949

• maxan

Tack för det, jag har redan ringt igår o lämnat namn o telnr men ingen har ringt tillbaka...
    Nu funderar jag dock på att ha festen i mina föräldrars HSB lokal! Den är ju faktiskt helt GRATIS, så kan man lägga pengarna på annat... tack ändå för all hjälp.

• maxan

Typiskt! Lokalen var ledig o som sagt den är ju gratis o det finns diskmaskin o glas o porslin o allt!!
    Så får man bara vara där till 22.00...
    Jag som tänkte att jag skulle va klar med iaf den biten men icke...

• skrutt

Vi ringde runt till olika småförorter o fick hyra en genom hyresgästföreningen. Vår lokal här där vi bor tar upp till 60 pers tror jag, o kostar bara några hundralappar, o det är inte i närheten av hyreshus, så man kan vara där till 02 ungefär... tom kanske lite längre... så prova o ring runt

• maxan

Farsta gård har jag ringt o det var upptaget!! Men tack ändå...

• maxan

Alltså lokalen var upptagen vårat datum menade jag...

• MaHu

Har ni varit och kollat på Harbrostugan än?

• portos

har ni kollat med herrängens gård?

• maxan

Jag jobbar så min blivande är där o kollar nu (harbrostugan), han hade även kollat Trädgårdstorp (den verkade jääättemyyysig tydligen).
    Herrängens gård är aaalldeles för dyr!!

• Ia 20/6

Jag var på bröllop på Trädgårdstorp i lördags och det var en jättemysig lokal. Vi var ca 50 pers och det var gott om plats. Dessutom var köket ganska stort. Rekommenderas!

• Anonym

Anlita INTE Farsta gård. De var total oproffsiga och otrevliga när min far arrangerade 50-års fest där. Det var helt otroligt och det förstörde en stor del av kvällen.

• maxan

Har försökt ringa till detta Trädgårdstorp i TRE dagar nu o det är ALDRIG någon som svarar, ngn som har ngt annat telnr man kan ringa??

• Piff

Vet inte om de är de som har hand om det men jag skulle tro det. Finns på hemsidan.
    Botkyrka Hembygdsgilles adress: Trädgårdstorpsvägen 52, 146 54 Tullinge
    Tel: 08-778 08 90 (tel.svarare). Fax: 08-530 371 16 (ej mellan kl. 23-08)

• MaHu

Maxan!
    Har ni hittat lokal än??

• maxan

Nej, tyvärr håller på o letar som en galning... tackade nej till Harbrostugan eftersom de inte hade diskmaskin o ej vinglas mm. Jag har en lokal på närmare håll isf som kan jämställas med den o vi får väl ta den i värsta fall. Men det känns inget kul...

• Carro Julibrud

Vi ska ha våran fest på Grödinge bygdegård den 5 juli. Den tar 100 personer utan problem. Vi ska ha 70 personer på festen och då behövde vi en lite större lokal. Många lokaler runt Söderort som vi kollade runt hos tog max 50 personer om det ska vara en inte allt för dyr lokal.
    Vi tyckter att de är jätte tillmötesgående med att komma och kolla på lokalen flera gånger. Lyckat till med letandet.

• maxan

Har kollat med Grödinge bygdegård oxå, den var redan bokad det datumet vi ska gifta oss... vad var det för andra lokaler ni kollade på innan ni bestämde er??

•  f.d novemberbrud

tycker du att HErrängens GÅrd är för dyr så kan du nog få problem. Det var då den mest prisvärda och bästa lokal jag varit i. I o för sig hade vi fullservice och int bara lokalhyra så det kanske är skillnad

Svar på tråden billig lokal i söderort??