• maxan

billig lokal i söderort??

Jag har sett massor med inlägg om lokaler i norrort... är det ingen som vet ngt om söderort? Det får inte kosta flera tusen... det måste väl finnas någon??

• Svar på tråden billig lokal i söderort??
  • Charlottsky

Tyvärr så är det dyrt att hyra lokaler i Stockholmstrakten. Man kommer nog inte undan från att betala flera tusenlappar dessvärre.

Testa med olika idrottsföreningar, kanske har de klubblokaler att hyra ut. Eller leta i bekantskapskretsen om någon som bor i bostadsrätt har en lokal som hyrs ut till boende i bostadsrättsföreningen.

Lycka till!

• MaHu

Hallå!
    Vart i söderort mer exakt????
    Vi betalar 1200 kr för våran lokal för ca
    45 personer, hekt okej.

• Therese F

Vi hyr en lokal i Grödingebygdegård från fre-sön och betalar 3000 kr och då ingår allt bord, bestik mm och det ryms för 150 personer. Det är en toppen lokal. Sök på bygdegårdar så hittar du. Det brukar vara billigt.

• maxan

MaHu: Bor i Hagsätra... vad är det för lokal för 1200 ni hyr?
    Therese: Grödinge har jag ringt o den är bokad... vi är lite sent ute oxå. 23/8 är det tänkt!!

• maxan

Tack så jättemycket för tipset, jag har ringt o bokat o det var LEDIGT!! Den 16/8 var upptagen sa han
    Jag vet ju inte hur lokalen ser ut men man kunde åka dit o titta sa han... vet du hur den ser ut? Det fanns inte vinglas sa han, hur gör ni med sånt??

• MaHu

Det är ett stort rum med elva furubord,4 stolar vid varje bord .Vissa bord hade en klaff att fälla upp. Ett annat stort bord stod vid ena väggen. Köket var helt okej med kylskåp och sval. Från köket är det typ en bardisk med luckor att ha öppet eller stängt. Glas ska vi eventuellt hyra.
    När ska ni dit och kolla?

• maxan

Japp, vi funderar oxå på att hyra glas, kanske tallrikar o bestick oxå så man slipper disken... det blir ju ändå så mkt pengar som går ut så spelar roll
    Vi ska nog dit imorgon, torsdag o kolla.

• cas

Hej

Det finns en fin lokal i Tullinge som heter Trädgårdstortp. Jag hyrde den för ett par år sedan och det var inte alls dyrt. Det fanns porslin m.m. där.
    Sök på Trädgårdstorp Tullinge så kommer du till Botkyrka hembygdsgilles hemsida för telenr m.m.

• maxan

Cas!
    Hur stor är den? Hur många pers tar den ungefär??

Svar på tråden billig lokal i söderort??