Hur många tärnor?
Hur många tärnor har ni?
Man ser så härliga bilder på stora brudföljen och det ser så kul ut att ha många tärnor...
Eller ska man bara ha en tärna för att då blir det mer bara bästisen?!
Men vilket är bäst?
Och varför?
Hur många tärnor har ni?
Man ser så härliga bilder på stora brudföljen och det ser så kul ut att ha många tärnor...
Eller ska man bara ha en tärna för att då blir det mer bara bästisen?!
Men vilket är bäst?
Och varför?
Tre tärnor och troligtvis en bestman, min blivande har inte riktigt bestämt sig ännu.
härligt att få höra att det är så olika
Jag ska bara ha en, min älskade syster
1 tärna blir det! Min bästa väninna! Jag känner att jag kommer att ha stor nytta av henne av flera anledningar:
- Hon ser fram emot att vara tärna!
- Hon är ärlig (dvs någon att lita på när man provar klänningar
- Hon är positiv, någon som kan "plocka upp" en när/om det kommer såna där "hopplösa" problem.
- Hon har otroligt tålamod!
Hon är faktiskt den enda jag kunde tänka mig som tärna, så det var ju verkligen tur att hon tackade ja!
Två tärnor varav en är min syster. Hade egentligen velat ha en annan kompis som tärna, men det är lätt att vara efterklok. Känns inte OK att ändra.
Ska inte ha nån alls.
två tärnor, min "gamla" bästis sen jag var liten och genom hela skolan, och så min "nya" bästis, kurskamrat som jag delar lägenhet med och vi umgås jämt! Gick inte att välja mellan dem :) Kommer så ha en marskalk och två brudnäbbar oxå. Har valt en ganska liten kyrka, hoppas det inte blir för trångt!
Jag skall inte ha någon alls, däremot flera "funktionärer", både män och kvinnor, i vår hedniska vigsel ute vid hans föräldrars sommarstuga. Roligt att blanda in fler! :D
Det verkar vara ovanligt att inte ha någon tärna eller marshalk alls. Är det okej att bara ha brudnäbbar?
2 vuxna tärnor och 4 halvstora som är våra barn + 1 halvstor tärnkille,....