Inlägg från: fromheretoeternity |Visa alla inlägg
  • fromheretoeternity

Retroaktiv svartsjuka

Hej!

Jag kan känna igen mig i vad du säger om att man går och tänker på det hela tiden och ser dem framför sig osv... men det som gjorde att jag kom över det hela var att jag bestämde mig för att jag måste SLUTA FRÅGA! För det blir bara värre!! När jag slutade fråga tänkte jag på det mer och mer sällan och till slut kom jag över det.

Tänk på att han har valt dig och att deras tidigare relaion inte ska få komma emellan dig och din man! Varför ska HON få makten att förstöra mellan er? Om du slutar prata om henne så blir hon inte längre en del av ert förhållande!

För min del blev det mycket bättre när jag bara slutade prata om det. Det betyder inte att det inte varit jobbigt ibland och att jag aldrig tänkte på det, för det gjorde jag, men det blev trots allt mer och mer sällan och jag kämpade för att det inte skulle påverka min och min m2b´s relation.
    Jag sa till honom att ibland tänker jag på det och då blir jag ledsen, men då behöver jag bara bli omhållen och att vi pratar om något annat så jag slutar tänka på det. Det fungerade väldigt bra för mig.

Jag hoppas att du kommer över det snart för jag vet precis hur ont det gör i dig just nu...

*kram*

• fromheretoeternity

Hur går det för dig Serif?

Svar på tråden Retroaktiv svartsjuka