• Hammerman

Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?

Soon 2 be Mrs skrev 2008-06-03 08:10:31 följande:

Hej !Idag är ingen bra dag.. Vägde mig och vad ser jag!? Har inte gått ner någonting alls... Fattar inte vad som är fel!!! Försöker med allt o ingenting funkar. Självförtroendet sjunker och inte blir det bättre när man mår som man gör och igår höll två av mina tjejkompisar (trådsmala, väger 15 kg mindre och är längre än mig)på att prata om att dem måste gå ner i vikt och dem ska köra atkins.. Jätte kul att höra när man sitter bredvid och dem vet att man kämpar som fan medan dem i prinicip kan äta vad som helst och inte går mkt alls. Medan jag går upp i vikt och jag dricker eller äter vad som helst även om det är något nyttigt. Jag har min syster och min fästman som hela tiden ger mig beröm för att jag är "duktig" men varför mår jag så dåligt för då!? Sorry kanske kommer i från "tråden" lite men jag vet inte vad jag ska göra mer???!!!!Blir så besviken när man inte uppnår något resultat alls..
    Nu vet inte jag hur dina träningsvanor ser ut, men jag skulle gissa på att du behöver lägga in lite mer träning i programmet. Vardagsmotion typ promenader/stavgång gör enorm skillnad på sikt och var absolut inte rädd för att köra några styrketräningspass heller.Det handlar inte om att du ska bli någon broiler, men kurvor + en aning muskler slår trådsmalhet med hästlängder.
  • Hammerman

Syrran bjöd på en Magnum ikväll. Var bara att plocka fram gåstavarna och knata ett varv runt elljusspåret. DET FINNS INGA GENVÄGAR!

• Hammerman
    alexiis skrev 2008-06-06 16:04:21 följande:
    Gick endast ner 2 hg denna veckan
    Jag tror mycket handlar om att ha rätt tidsperspektiv. Ibland ser man folk som är på vippen att ge upp för att de "bara" gått ner ett halvkilo på en vecka och grämer sig över hur lite det är. Det är bara det att ett halvt kilo i veckan motsvarar 26 kilo på ett år! SÅ TRÄNA PÅ!
  • Hammerman

Mikabella skrev 2008-06-06 23:55:08 följande:

Du är bra på att peppa! tack. Roligt att läsa dina inlägg. Hur går det sjäv? Har för mig att du skrivit någonstans om önskad viktnergång...
    beach2009.blogdog.se/blog.html

Det går hur bra som helst. Just nu är det i alla fall inga problem med motivationen. Stiger man upp halv sex en lördagmorgon för att gå en 45-minuters promenad innan frukost är man väl precis så skogstokig som man behöver vara.

Nu kör jag ungefär samma stil som jag brukade på den tiden när vågen visade kring 90 kg och det fanns synliga muskler. Strandsäsongen 2009 ska jag vara där igen.
  • Hammerman

Jemma skrev 2008-06-09 18:05:43 följande:

Augustibruden 2008 - det står på förpackningen att man ska dricka minst 5-6/dag. Detta var dock helt omöjligt för mig så jag tog ca:3 per dag. (frukost, lunch, middag) Ibland fler och ibland mindre. Beroende på vad jag gjorde på dagen. Men så fort jag blev hungig drack jag först en hel del vatten, hjälpte inte det så tog jag en påse. Allt efter dagarna gick så minskade hungern, magsäcken blev mindre antar jag och vatten i mängder. Gick konstant med en vattenflaska i handen.
    Kom bara ihåg att påsarna innehåller, eller i alla fall säger sig innehålla dagsbehovet av alla vitaminer och mineraler du behöver. Äter du för lite finns det risk för bristsjukdomar, och det är aldrig trevligt. Men det kanske man inte behöver oroa sig över om man kör en två veckors kur i och för sig...
  • Hammerman

Soon 2 be Mrs skrev 2008-06-11 08:12:15 följande:

Nu har jag gått ner 5 hg till vilket inte är sådär jätte mkt men går närmare och närmare mitt mål!!!Sakta men säkert. Det är ju också lite som dem säger att om man går ner mkt på lite längre tid är det inte lika lätt att gå upp dom kilona sen.
    5 hg i veckan = 26 kg på ett år.

Som jag sagt tidigare, att gå ner i vikt handlar mycket om att ha rätt tidsperspektiv. Man kan dricka sånt där konstigt grynigt pulver i ett par veckor och tappa några snabba kilon (vilket jag provat), men dom ramlar tillbaka så småningom. Så mirakelkurer tror jag inte på. Sanningen är nog den att ska man verkligen få bra och långvariga resultat, då är det hårt arbete som gäller. Bränna fett på det gamla hederliga sättet och bygga upp lite muskler etc, Det tar TID, men det ger också dom bästa resultaten. Plus att man kan äta någorlunda normalt och inte behöver underkasta sig senaste dietflugan.
Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?